duminică, 28 ianuarie 2024

PROVCARE-SAPTAMANILE 3 SI 4

 BUCURII DE IANUARIE -SAPTAMANILE TREI SI PATRU

Iata ca, cu ajutorul Bunului Dumnezeu, am ajuns si la finalul acestei provocari lansate de Irina. Saptamana trecuta nu am reusit sa scriu, astfel ca voi face o postare pentru amandoua.

 Coltisorul meu preferat: atunci cand sunt acasa, coltisorul ramane acelasi, indiferent daca crostez, tricotez sau lucrez la calculator. Este vorba de batranul si confortabilul meu balansoar.

 Un proiect creativ: salopeta pentru Alexandru, se lucreaza pe tehnica raglan, tehnica foarte noua pentru mine (este prima data cand m-am incumetat sa lucrez) si totul inainteaza cu pasi de melc, mai ales ca, dupa ce inteleg, notez (ca sa nu uit la viitoarele proiecte) si abia pe urma lucrez. Asa ca, desi mi-am dorit sa o termin, nu ma reusit, insa am avansat destul de mult si am trecut de o parte grea. Intre timp, am mai tricotat si putin la imensa patura.

Tratatia saptamanii: saptaman trecuta a fost o delicioasa supa crema de legume cu ghimbir, careia nu am apucat sa ii fac fotografie, iar in aceasta saptamana a fost coliva. Da, suntem mari amatori de coliva, ne place si mancam cu placere (am dat peste cap regimul stabilit la Cluj, insa vom recupera de maine).

 

Plante/flori: saptamanile acestea au fost cu multa alergatura, asa ca nu prea am avut timp sa ne bucuram de florile din casa. Ne-am bucurat insa, de copacii incarcati de zapada, care aratau ca niste mosneguti.



Grija de sine: am inceput regimul (timp de o luna de zile, restrictie totala la lactate si zahar si de evitat carnea si mezelurile), am inceput exercitiile recomandate de medicii de la Cluj (inviorarea de dimineata), am reusit sa merg si la patinoar (superb, a fost o minunatie) si am inceput tratamentul recomandat.

Rugaciune/Recunostinta/Meditatie/Jurnal: am reusit sa scriu zilnic in jurnal, ceea ce ma bucura, si, cu ajutorul Bunului Dumnezeu, saptamanile acestea, am reusit sa imi fac si pravila. Slava Tie Doamne!

12 comentarii:

Daniela spunea...

Să ai spor la tricotat, dragă Ioana! Salopețica e tricotată, așa-i? Nici eu nu am lucrat raglan tricotat, dar croșetat am făcut de mai multe ori. Mi se pare mai ușor, dar e adevărat că salopetele tricotate pentru bebeluși arată tare frumos.
Brazii sunt minunați. Să-ți ajute Dumnezeu cu regimul și programul de gimnastică! O săptămână binecuvântată vă doresc!

MNiko spunea...

Chiar simpatici brăduții moșneguți. Mult succes cu tehnica aceea, să termini salopeta cât mai repede și baftă cu dieta. Să fie așa cum îți dorești.

Luiza spunea...

Am si eu în plan o supa crema de legume cu ghimbir.
Ce minunat ca tricotezi/ crosetezi! Eu nu mă pricep și nici cu răbdarea nu stau prea bine..
Mult succes cu regimul!
Trebuie sa-mi cumpăr și eu un jurnal, vreau sa lucrez cu mine prin terapia scrisului, sa vad cand ajung pe la vreo papetărie/ librărie sa cumpăr un jurnal.
Te îmbrățișez! O săptămână minunată!

din casuta noastra spunea...

Da, Daniela, este tricotata. Mie mi se pare mai greu, dar bănuiesc să așa este prima data.
Și vouă vă dorim la fel!🤗🤗

din casuta noastra spunea...

Doamne ajuta.
Săptămâna binecuvântata Niko.🤗

din casuta noastra spunea...

Luiza, mie îmi place mult ideea de jurnal. Iar când am timp și citesc din urmă, îmi dau seama că sunt multe lucruri pe care de-a lungul timpului se uită.
Doamne ajuta sa incepi sa scrii in jurnal.
Te îmbrățișez și eu și îți doresc o săptămână plină de bucurii.🤗🤗

Tandreţe spunea...

Doamne ajută, Ioana!
Ai avut o perioadă foarte încărcată!
Multă sănătate și să reușești să te ții de program(dietă, exerciții...)
Spor și timp să termini salopeta nepoțelului!
O săptămână binecuvântată!

CARMEN spunea...

frumoasa saptamâna ta!
wow, ai balansoar? cat mi-am dorit si eu unul... Acum m-am obisnuit sa nu am si este OK ☺
Excelenta dieta! Eu nu prea am ambitie, uit mereu ce am voie sa manânc si ce nu, sau exact cand nu as avea voie, mi-e o pofta grozava de exact ce nu am voie! Te admir! Tine-o asa!
Poate voi incerca si eu, sa renunt la dulciuri, la zahar!
Iti doresc numai bine! Sa ai o saptamâna placuta!

copilarim spunea...

Superbe imaginile cu zapada :)

Si mie imi placea coliva - cand eram mica cel putin se si facea in alt regim... stau si ma gandesc cat de mult s-au schimbat alimentele de atunci. Nu e de mirare ca suntem toti cu probleme de sanatate. Greu se gasesc alimente bune si ... din pacate, ignoram ca si ceea ce mancam noi se hraneste cu ceva, depinde cu ce.
Sa fie numai bine cu tratamentul!! Multa sanatet
Pupici!

din casuta noastra spunea...

Mulțumesc frumos Lili.
Și ție îți doresc o săptămână binecuvântată 🤗🤗

din casuta noastra spunea...

Daaa Carmen, și eu mi-am dorit tare mult balansoar, iar când mi-am luat gândul de la el, surioara mea mi-a dăruit unul. De atunci e locul meu preferat.
Mă gândeam că ținând post, va fi ușor cu dieta, insa, așa cum spui și tu, acum as manca tot ceea ce nu am voie🤣🤣. Abia mă abțin.
Daca așa îți dorești, Doamne ajuta să reușești.
Mulțumesc frumos. Și ție îți doresc o săptămână plină de bucurii.

din casuta noastra spunea...

Așa este Rux, multe s-au schimbat și nu dam atenție. Acum, când am aflat că am alergie la afanatori, coloranți, etc, realizez că sunt foarte puține alimente pe care le pot manca. Și asta mă refer la legume, căci carne și lactate nu cumpăr din supermarket.
Deci, am trecut la alimentația pe care o aveau bunicii noștri iarna: conservele de legume din cămară, fasole, varza și cartofi😀😀
Done ajuta.
Te îmbrățișez cu drag 🤗.