miercuri, 3 ianuarie 2024

INGERUL PAZITOR (II)

 Pentru rugaciunile Sfantului Proroc Maleahi si ale Sfantului Mucenic Gordie, Doamne Iisuse Hristoase, fiul lui Dumnezeu, miluieste-ne pe noi pacatosii!

 INGERUL PAZITOR NE OCROTESTE

 -Gheronda, Ingerul pazitor ne ajuta intotdeauna?

-De noi depinde cat de mare va fi ajutorul lui. Daca vom pasi putin pe pamant tare, poate va pasi si Ingerul si ne va scapa de vreo primejdie. Daca noi facem ceea ce trebuie sa facem, atunci si Ingerul va face ceea ce trebuie sa faca. S-au savarsit multe minuni cu ajutorul Ingerilor. S-a intamplat ca unii tineri sa fie scapati intr-o clipa de cine stie ce pacat.

Cata putere are un Inger! Ajuta chiar si cu tacerea lui. Odata ma aflam intr-o situatie fara iesire. Din pricina mahnirii simteam ca parca imi da cineva cu o dalta in cap ca sa-mi sparga fruntea. Aproape ca-mi ieseau ochii din orbite. Ma durea mai ales ochiul drept. Durere, durere insuportabila! Ma invarteam ca un titirez, ma zvarcoleam de durere. Nu stiam ce sa fac. M-am rugat si am cerut de la Dumnezeu sa gaseasca un chip de a iesi din acea situatie. Si deodata il vad la umarul drept pe Ingerul meu pazitor. Era ca un copil de doisprezece ani. Avea o fata frumoasa rotunda cu niste ochisori rotunzi. Ce chip! Stralucea! Simpla lui prezenta mi-a alungat si durerea si toate; durerea mi-a pierit nu din cauza bucuriei, ci datorita dumnezeiescului Har. Bucuria nu alunga durerea; te bucuri, dar ai si durerea in acelasi timp. Insa dumnezeiescul Har! Mare lucru! Nu se poate descrie. “Daca este asa, am spus, atunci nu cu dalta, ci cu barosul sa ma loveasca in cap!”. Chiar si numai pentru acest lucru merita sa-mi sparga capul. Dupa aceasta s-a gasit si rezolvarea care, omeneste, nu exista.

-V-a vorbit, Gheronda?

-Nu, ci numai m-a privit.

-Gheronda, cand il vezi pe Inger, vezi chipul sau, dar in realitate cum este? Il vezi ca si cum ar avea materie?

-Este ceva foarte subtire…

Sa nu uitam niciodata ca Ingerul nostru pazitor se afla intotdeauna in chip nevazut langa noi, ne pazeste si ne vegheaza. Dar trebuie ca si noi sa veghem asupra vietii noastre si sa nu pacatuim.

 

(Cuviosul Paisie Aghioritul – Despre rugaciune)

 

Niciun comentariu: