sâmbătă, 27 ianuarie 2024

MAICA DOMNULUI

 Pentru rugaciunile Sfantului Ierarh Ioan Gura de Aur, ale carui moaste sunt aduse azi si ale Sfintei Marciana Imparateasa, Doamne Iisuse Hristoase, fiul lui Dumnezeu, miluieste-ne pe noi pacatosii!

Cercetarea Maicii Domnului

Batranul Iosif Isihastul, pe cand era incepator si se nevoia in pustia aspra, stearpa si lipsita de mangaiere, a Katunakiei de pe teritoriul manastirii Marea Lavra, a avut o mare suparare, o ispita care l-a chinuit mult:

-Am plans mult in acea zi, spunea el. Intr-un fel, ma plangeam lui Dumnezeu ca nu m-a ajutat, asa cum credeam eu. Ceream ajutor si spuneam ca nu voi pleca de acolo, daca nu-mi arata mila Lui si daca nu-mi da curaj. Ma rugam si Stapanei noastre si o chemam in ajutor.

Asa cum ma aflam acolo, la Kanunakia, si priveam catre varful Athonului, caci se vedea bine si locul unde este bisericuta Maicii Domnului, parca am simtit inlauntrul meu o tresaltare de bucurie si indata am vazut cum a iesit din biserica Maicii Domnului o raza luminoasa care a venit si s-a aplecat asupra mea ca un curcubeu.

Atunci am simtit o schimbare launtrica atat de puternica, incat am uitat de mine insumi. Nu numai inima, ci intreg trupul mi s-a umplut de lumina. Nu puteam sa-mi dau seama daca ma aflu in trup sau in afara de trup. Mi se parea ca am doua fiinte, deoarece imi vedeam interiorul plin de lumina, de mireasma duhovniceasca si de bucurie, iar Rugaciunea lui Iisus lucra neincetat in inima mea. Ma minunam de marea mila a lui Dumnezeu… Nu cunosc cat a tinut aceasta stare, insa dupa un timp aceasta lumina cu totul alba s-a intors acolo de unde a venit.

Atunci mi-am revenit si am vazut ca ma aflam in locul unde incepusem sa ma rog. Insa mi-am dat seama ca trecuse mult timp, pentru ca era aproape miezul zilei.

 

(Arhim. Teofilact Marinakis – Patericul Maicii Domnului)

 

Niciun comentariu: