marți, 9 ianuarie 2024

BUNATATI

 TARTA CU PORTOCALE

Rasfatul culinar de saptamana trecuta a fost “Tarta cu portocale”. Este un desert usor, racoritor, care se face foarte repede. M-am gandit sa impart cu voi aceasta reteta delicioasa.

 

Ingrediente:

Blat: 320 gr. faina, ½ lingurita praf de copt, 100 gr zahar pudra, coaja de la o portocala, 140 gr unt rece, 1 ou.

Crema: 2 oua, 150 gr zahar, 60 gr amidon, zeama de la o portocala, 500 ml lapte, 90 gr crema de branza.

 

Mod de preparare:

Crema:

§  Intr-o craticioara se pun cele doua oua, se adauga zaharul, amidonul, zeama de portocala si laptele si se amesteca.

§  Se pune amestecul pe foc mic si se lasa pana cand se ingroasa ca o budinca.

§  Se stinge focul, se lasa putin sa se racoreasca, se adauga crema de branza si se amesteca foarte bine, dupa care se lasa la racit.

Blat:

§  Intr-un castron se pune faina, praful de copt si zaharul pudra si se amesteca.

§  Se adauga untul foarte rece razuit si se amesteca cu mana, formandu-se un amestec sfaramicios.

§  Se adauga oul si se framanta pana se obtine un aluat moale, neted.

§  Se pastreaza 1/3 din aluat pentru ornat.

§  Se unge cu unt o forma de tarta, se pune aluatul si se intinde usor cu mainile pana cand se acopera intreaga suprafata a formei, inclusiv peretii.

§  Se adauga crema racita.

§  Aluatul ramas se intinde, se taie diverse forme si se aseaza peste crema.

§  Se coace, in cuptorul incins la 180 grade, timp de 30 minute.

§  Dupa ce se raceste se pudreaza cu zahar si se orneaza cu felii de portocala.


Pofta buna!

6 comentarii:

CARMEN spunea...

multumim!O sa imi copiez reteta ta si o voi proba.
Te voi anuta cum mi-a placut :-) Te pup ❤️😘 Noapte buna!

copilarim spunea...

Imi plac tare mult portocalele. Desi nu am mai mancat de muuuult. e cand le trateaza e greu sa gasesti unele pe care sa le tolerez ...
Mi-am salvat si eu link-ul .. nu se stie niciodata cand se iveste ocazia si prajitura arata delicios.
Multumesc :)

din casuta noastra spunea...

Cu mare drag Rux❤️

oanaroxana.ro spunea...

Ce frumos arata!! Multumim pentru reteta!

din casuta noastra spunea...

Cu drag Oana. E chiar delicios.
Te îmbrățișez 🤗🤗

din casuta noastra spunea...

Abia aștept să imi spui.
Te îmbrățișez 🤗🤗