miercuri, 31 ianuarie 2024

AJUTORUL SFINTILOR

 Pentru rugaciunile Sfintilor Mucenici doctori fara de arginti Chir si Ioan, Doamne Iisuse Hristoase, fiul lui Dumnezeu, miluieste-ne pe noi pacatosii!

SFINTI “SLUJITORI” SI “OCROTITORI”

-Gheronda, ma doare un dinte.

-Nu este bine sa te doara putin, ca sa te folosesti si tu nitel? Fa un sirag de metanii la Sfantul Antipa, care ajuta la alinarea durerii de dinti, si-ti va trece durerea.

-Am facut, Gheronda, dar nu mi-a trecut.

-Se vede treaba ca ai tu vreo vina. Daca ii vei spune:”de acum voi fi mai atenta in toate”, indata Sfantul te va ajuta. Sfantul Antipa este un mare Sfant. Cat de mult a placut lui Dumnezeu! “Antipa, martorul Meu cel credincios”, spune in Apocalipsa.

- Gheronda, in Slujba si in Paraclisul Sfintei Varvara se spune ca Sfanta vindeca boli molipsitoare.

-Care sunt bolile molipsitoare?

-Bolile, Gheronda, care se transmit prin microbi.

-Atunci s-o rugati pe Sfanta Varvara sa va ajute sa nu transmiteti “microbul” invidiei printre voi. Sa faci fotocopii dupa Paraclisul Sfintei Varvara si sa le imparti surorilor.

- Gheronda, Sfanta Varvara este ocrotitoarea si a Artileriei.

-Da, un Sfant poate face toate slujirile.

-Iar Sfanta Irina, Gheronda, este ocrotitoarea Jandarmeriei.

-Da, de aceea, cand vreodata nu ai pace, sa te rogi Sfintei Irina, care stapaneste tot corpul Jandarmeriei si aduce pace, sa aduca pace si in inima ta.

- Gheronda, foarte des pierd lucruri si dupa aceea imi trebuie multa vreme ca sa le caut.

-De ce nu-l chemi pe Sfantul Mina, care are aceasta “specializare”? Sfantul Mina descopera imediat ceea ce pierdem, fara sa aiba multe pretentii. Odata, cand eram in viata de obste, mi-am pierdut cheile de la chilie – atunci incuiam chiliile, pentru ca in manastire erau si diferiti mireni. “Nu-i nimic, mi-am spus, ma voi duce la tamplarie”. Dar cand caut, vad ca lipseste si cheia de la tamplarie. Merg la grajd, unde faceam samarele pentru animale, dar si de acolo lipsea cheia. “Unde sa ma duc acum”?, mi-am spus. Am aprins o lumanare Sfantului Mina si indata am aflat toate cele trei chei acolo unde nici nu ma asteptam. O lumanare si s-a rezolvat totul! Cu lumanarea pe care le-o aprindem, Sfintii se simt obligati sa ne ajute.

Eu nu stiam ca Sfantul Mina este pictat si calare. Mama mea, care l-a vazut odata, cand i-a raspuns la o problema, mi-a spus ca Sfantul Mina umbla calare. Eu insa o tineam pe a mea si-i spuneam ca numai Sfantul Dimitrie si Sfantul Gheorghe umbla calare. “Nu, mi-a spus mama, cel pe care l-am vazut era cu un cal castaniu si mi-a spus ca este Sfantul Mina. “Cine esti?, l-am intrebat. Sfantul Gheorghe are cal alb, Sfantul Dimitrie rosu, dar tu cine esti?. Eu sunt Sfantul Mina, mi-a spus”.

- Gheronda, Sfantul Spiridon ii poate cere lui Dumnezeu sa-i pastreze trupul nestricat?

-Nu, cum sa faca aceasta? Sfintii nu cer astfel de lucruri. Dumnezeu a iconomisit sa ramana nestricat trupul sau, ca sa fie ajutati oamenii. Si vedeti cum a randuit Dumnezeu lucrurile! Deoarece, Kerkira, Kefalonia si Zakintos sunt langa Italia si oamenii ar fi putut si atrasi cu usurinta de catolicism, Dumnezeu i-a pus acolo stavilar pe Sfantul Spiridon, pe Sfantul Gherasim si pe Sfantul Dionisie.

- Gheronda, cand sunteti in manastire ma simt in mare siguranta. Iar cand lipsiti si este vreo ispita, ma cuprinde frica.

-Nu te teme, aveti ocrotitori mari langa voi. Sa nu-i lasati, ci sa-i deranjati mereu. Cand va fi nevoie, veti avea si bruma mea de ajutor omenesc, fie din Sfantul Munte, fie mai de aproape. Daca in viata lumeasca fratii cei buni se ingrijesc de surorile lor, cu cat mai mult se intampla aceasta in viata duhovniceasca, care este mai inalta. De aceea v-am si lasat mostenire comoara pe care am avut-o, pe Sfantul Arsenie, si firesc este ca si inima mea sa fie aici, pentru ca “unde este comoara, acolo este si inima”. De altfel v-am spus: “Manastirii voastre, unde locuieste si Sfantul meu, voi lasa tot ce am mai de pret.”. De fapt Sfantul a si spus cuiva: “Eu locuiesc in afara Tesalonicului”. De aceea, de vreme ce si el insusi a spus ca locuieste aici, sa-l rogi din partea mea – daca tu sovai -, sa-si ia toiagul si sa-i “aranjeze” pe demoni asa cum stie el.

In general aceasta este treaba tuturor Sfintilor: sa ne ajute si sa ne ocroteasca pe noi, oamenii cei chinuiti de ispititorii cei vazuti si nevazuti. Iar treaba noastra este, pe cat ne sta in putina, sa traim duhovniceste, sa nu-L mahnim pe Hristos, sa aprindem candelele la Sfinti si sa-i rugam ca sa ne ajute. In aceasta viata avem nevoie de ajutor, pentru a putea merge langa Hristos. In cealalta viata, daca Dumnezeu ne va invrednici sa mergem langa El, nici pe Sfinti nu-i vom mai “obosi” si nici nu va exista motiv sa-i rugam sa ne ajute.

 

(Cuviosul Paisie Aghioritul-Cuvinte duhonvicesti-Despre rugaciune)

Niciun comentariu: