PRIMA ZI DE
CONCEDIU – PLECAREA SPRE DORNA ARINI
Pe data de 1 septembrie, dimineata
devreme, in jurul orei 4.30, am pus bagajele in masina si, insotiti de
emisiunile de la Radio Trinitas, am pornit la drum. Racoare, sosea libera, o
placere de a calatori.
Traseul ales pentru a merge catre
Dorna Arini a fost: Ploiesti-Brasov-Tusnad-Toplita-Bilbor-Dorna Arini.
Soseaua Ploiesti-Brasov am parcurs-o
foarte repede, pe sensul de dus spre Brasov circuland foarte putine masini.
Mult mai multe circulau pe sensul spre Bucuresti. La intrarea in Brasov, am
facut o oprire scurta la benzinarie pentru a lua cate o cafea. Desi, initial,
ideea de a fost de a cumpara cafeaua si a o servi pe drum, in momentul in care,
la coborarea din masina, ne-a intampinat aerul rece si curat de munte, ne-am
razgandit, asa ca am savurat-o cativa metri mai departe de benzinarie, pe
„botul” masinii, admirand stelele si bucurandu-ne de racoare.
Trecand de Brasov si apropiindu-ne
de Sfantul Gheorghe, am intrat in Tinutul Secuiesc, un tinut ce ne-a impresionat
prin curatenia localitatilor si vrednicia locuitorilor. In aceasta zona nu am
vazut case parasite, lasate in paragina, ce ofera o imagine dezolanta (asa cum,
din pacate, sunt foarte multe in zona noastra). De asemenea, in fata portilor
(pentru ca, din pacate, in curti nu se poate vedea mai nimic) se aflau
numeroase flori sau pomisori ornamentali. Casele nou construite, se incadreaza,
ca inaltime, in linia existenta, chiar daca sunt cu etaj. Campurile toate sunt
cultivate cu cartofi, grau sau porumb, fara a exista locuri lasate nelucrate.
Pe alocuri, lumea era la cules de cartofi sau combinele recoltau graul.
De-a lungul drumului, curatenie
multa, nu se vedeau resturi sau sticle goale aruncate, iar parcarile sunt
frumos amenajate, astfel ca iti este mai mare dragul sa opresti si sa te
odihnesti.
Trecand prin Malans, ne-am oprit la
un magazin pentru piese auto, pentru a intreba daca au stergatoare pentru Kia.
De fapt, este acelasi magazin si service, unde, cu ani in urma (aproximativ 15
ani) ne-a fost reparat sistemul de racire la Dacia. La momentul respectiv,
domnul care ne-a reparat sistemul de racire, ne-a garantat ca vom schimba
masina, insa sistemul nu se va strica. Si asa a fost, drept pentru care i-am adus
multumiri fiului acestuia (acum domnul respectiv este un batranel bolnav).
Am pornit mai departe spre Tusnad
Bai, unde am facut un nou popas, servind un ceai la cofetaria unde cu 16 ani in
urma, Mihai a facut prima cucerire, o domnisoara draguta, Rodica, ce servea
atunci la cofetaria respectiva.
Spre placuta noastra uimire, daca,
cu ani in urma Tusnad ne-a lasat impresia unei statiuni in paragina, pe cale de
disparitie, acum am gasit o statiune infloritoare, unde, alaturi de vilele
vechi renovate au aparut noi vile si, alaturi de ele, noi oportunitati de
petrecere a timpului liber. O statiune frumoasa, unde ne-am propus sa ajungem.
Dupa aceasta scurta oprire am pornit
spre Toplita. Dupa ce am trecut de Toplita, la Bilbor, bucurosi ca mai avem 44
de km, am oprit pentru a servi cate un sandwich, la iesirea din Bilbor, intr-o
poiana frumoasa 8insa nu prea curata), langa un paraias ce curgea linistit. Nimic nu ne anunta ce
avea sa ne astepte in urmatorii 18 km.
Am vazut ca la iesirea din Bilbor
drum nu a mai fost asfaltat, insa nu era prima data cand circulam, destul de
bine, pe un astfel de drum. Asa ca nu ne-am facut probleme, insa pe masura ce
am inaintat lucrurile s-au inrautatit destul de mult. Pe langa faptul ca s-a
ingustat extrem de mult, devenind de fapt
un drum unde avea loc doar o masina, in partea stanga fiind prapastie,
iar in dreapta munte, acesta era plin de hartoape, unde exista pericolul sa
ramanem cu masina suspendati sau sa spargem efectiv baia de ulei. Cat am facut
popas, pe langa noi a trecut o masina cu numar tot de Prahova. Acestia au fost
singurii pe care i-am vazut pe toata aceasta distanta. In rest doar un peisaj
extrem de frumos acolo unde nu a intervenit mana criminala a omului care nu a
taiat padurea, ci a cioplit-o, a mutilat-o efectiv, o liniste pe care am fi
savurat-o din plin daca emotiile nu ar fi fost destul de mari. Pe acest drum,
daca se poate numi asa am traversat de fapt, muntii Bistritei.
Ceea ce ne-a indus in eroare si am
ajuns pe acest drum, au fost informatiile de pe internet care afirmau sus si
tare ca drumul este asfaltat. Eroare si minciuna.
In momentul in care am ajuns in
satul Glodu, am respirat usurati, pentru ca partea cea mai grea trecuse. Asta
nu inseamna ca, daca la intrarea in sat era ditamai panoul pe care scria ca
soseaua este asfaltata cu fonduri europene prin programul Regio, pe jos era
astfalt. Nuuu, am ajuns pe drum de tara, astfaltul intalnindu-l dupa alti 10
km. Si stau si ma intreb, desi degeaba si sunt convinsa ca nu sunt singura: de
ce atatea taxe de drum si accize la benzina? Raspunsul il stiti si voi, asa cum
il stiu si eu. In nici un caz pentru asfaltarea soselelor.
Obositi, prafuiti, cu masina aratand
de parca abia terminase o cursa of-road (draga de ea fusese abia spalata la
plecarea din Ploiesti), am ajuns la manastirea Dorna Arini si, implicit, la
Baza de Tratament. Aici, lumea extrem de amabila, ne-au cazat foarte repede,
pentru a putea sa mergem la consult la doamna doctor si sa servim si masa de
pranz, asa ca nu am pierdut o zi de tratament.
Consultul medical a fost facut de un
medic ce isi face meseria cu pasiune, asa cum mai cunosc cativa. Mi-a placut
profesionalismul, calmul si modul cum a decurs intreaga consultatie.
Dupa masa de pranz am plecat spre
Vatra Dornei (fiind doar cativa km), unde ne-am plimbat putin prin parcul cu
veverite, am intrat in catedrala construita in parc pentru a multumi lui
Dumnezeu ca am ajuns cu bine. Seara am facut procedurile recomandate, am servit
cina si am cazuti rapusi de oboseala.
Parcul din Vatra Dornei
Catedrala Construita la intrarea in Parc
Interiorul catedralei
Manastirea Dorna Arini
vedere de la fereastra camerei (raul Bistrita)
2 comentarii:
Buna ziua, urmeaza sa fac si eu acest traseu catre vatra dornei si chiar ma gandesc cum este drumul de la toplita la dorna arini, din cate am citit jumatate e precum transeele dar nu prea am variante decat sa o iau pe la bicaz care la fel e jalnic drumul. cred ca o sa ma risc sa o iau pe drumul pe care a-ti mers, dar la intoarcere pe unde a-ti luato exceptand E85
Catalin, nu iti recomand sa mergi pe ruta Toplita - Dorna Arini decat daca ai masina 4*4. Mai ales ca acum a plouat este posibilitatea de a ramane blocat. Ruta pe care ne-am intors a fost prin Pasul Tihuta: Bistrita-Reghin-Targu Mures-Brasov-Ploiesti. Drumul este foarte bun.
Trimiteți un comentariu