vineri, 1 septembrie 2023

DESPRE RABDARE

INCEPUT DE AN BISERICESC

 Acum, la inceputul noului an bisericesc, va doresc un nou an plin de bucurii duhovnicesti, de intarire in credinta si cu multe binecuvantari.

Iata ca, cu ajutorul Bunului Dumnezeu, am reusit si in anul ce a trecut sa duc la bun sfarsit postarile de dimineata denumite de mine “Un cuvant de folos”. Nu am reusit sa scriu chiar in fiecare zi, asa cum mi-am propus, insa, dau Slava lui Dumnezeu pentru cat am reusit sa scriu.

Anul acesta, cu binecuvantarea parintelui duhovnic, voi continua seria postarilor de dimineata pentru intarire sufleteasca si pe care le eticheta “Intarire sufleteasca”.

 Pentru rugaciunile Cuviosului Dionisie Exigul si ale Sfantului Cuvios Simeon Stalpnicul, Doamne Iisuse Hristoase, milueste-ne pe noi pacatosii!

 

 DESPRE INDELUNGA RABDARE SI DESPRE ASCULTARE (II)

Un batran ducea la oras niste vase din lut ca sa le vanda, si pe drum a dat peste un lepros.

-Unde mergi, avo? – a intrebat leprosul.

-La oras, sa vand astea – a raspuns batranul.

-Fa-ti mila, avo, du-ma si pe mine in oras! – l-a rugat leprosul.

Batranul l-a luat in spate si l-a dus in oras. Bolnavul a zis:

-Pune-ma acolo unde vei vinde vasele.

Batranul a acultat. Dupa ce a vandut un vas, leprosul l-a intrebat:

-Cu cat l-ai vandut?

Cand batranul i-a zis pretul, leprosul a cerut:

-Cumpara-mi o placinta.

Batranul i-a cumparat de mancare, dar dupa ce a vandut al doilea vas, bolnavul a cerut iarasi:

-Mai cumpara-mi placinta.

Batranul l-a ospatat din nou. In cele din urma, dupa ce batranul a vandut toate vasele si se pregatea sa se intoarca in pustie, leprosul zice:

-Fa-ti mila, du-ma de unde m-ai luat.

Batranul l-a luat din nou in spate si l-a dus inapoi.

-Binecuvantat esti tu de Domnul in cer si pe pamant! – i-a zis leprosul si s-a facut nevazut….. fiindca era de fapt ingerul Domnului, venit sa puna la incercare rabdarea batranului.

 

(Apa vietii – 300 de istorioare cu talc duhovnicesc)

 

Niciun comentariu: