joi, 28 septembrie 2023

MICII BUCATARI

 POFTITI LA MASA

 Asa cum am mai spus, week-endul ce a trecut a fost foarte “aglomerat”. Ne-am dorit sa mergem cat mai mult la Karpatia Horse Show despre care v-am povestit aici, am mers la nunta unui coleg (a fost socru mic) si am pregatit impreuna cu copiii de la Centrul Educational al bisericii “Sfantul Gheorghe Nou” din Ploiesti, un pranz pentru domnii din Consiliul Parohial si doamnele din Comitetul bisericii, servit duminica, dupa Sfanta Liturghie. Pentru ca totusi preparatele au fost pregatite de 12 copiilasi cu varste intre 6-13 ani, parintele a fost cel care a invitat persoanele, astfel incat sa nu fie foarte multe. Cu toate acestea, au servit delicioasele si apetisantele preparate un numar de 18 persoane. Taticul unei fetite a fost foarte amabil si a stat pe langa noi facand multe fotografii copiiilor, pentru a le ramane amintire.

Au pregatit foarte frumos masa:


Meniul a fost compus din:

-       Saratele, care au fost puse pe masa inca de la inceput in mici pahare







-       La aperitive au pregatit:

o   Oua umplute;

o   Tartine cu branza feta si dulceata de ardei iuti;

o   Tartine unse cu branza Almette si ornate cu felii de salam si castravete;

o   Minifrigarui cu chiftelute

o   Placinta de spanac cu branza feta;

o   Barcute cu salata greceasca.










-       -       La felul principal au fost pulpe de pui la gratar cu garnitura de cartofi la cuptor si castraveciori la otet. Pulpele au fost puse la marinat cu 24 ore înainte.



Iar ca desert au servit:

o   Placinta cu branza

o   Prajitura Tosca

o   Prajitura cu fructe










Pentru a putea sa realizam toate acestea, copiii au lucrat in echipe in fiecare seara, incepand cu ziua de joi. Tot ei, organizati in echipe, au servit preparatele si, la final, au spalat vasele (la asezat pe farfurii si spalat de vase au fost ajutati de cateva mamici inimoase, pentru ca emotiile si oboseala si-au spus cuvantul)

-       Emotiile au fost mari, fiecare dintre ei intrebandu-ma de unde stiu daca preparatele lor au fost pe placul invitatilor. Le-am raspuns ca isi vor da seama dupa felul cum se intorc farfuriile in bucatarie. Nu pot reda in cuvinte bucuria lor, atunci cand farfuriile s-au intors goale.

A fost mult de lucru, este prima data cand avem o actiune atat de complexa, insa a fost o experienta placuta. Parintii se mobilizeaza acum pentru a gasi o solutie sa mai gatim si cu alte ocazii (este vorba de materiil prime necesare).


6 comentarii:

CARMEN spunea...

Sunt absolut impresionata! Ce copilasi deosebiti! Harnici si priceputi, inimosi si creativi ♥ Nu imi vine sa cred ca au reusit sa prepare asa un meniu bogat si variat!
Te felicit draga mea pentru activitatea pe care o conduci ♥
Ganduri bune si îmbratisari ♥

din casuta noastra spunea...

Carmen, si eu am avut mari emotii. Impreuna am mai facut doua expozitii cu prajituri, dar acelea au fost mult mai usoare. De fiecare data cand gatim sunt foarte incantati.
Multumesc frumos!
Si eu te imbratisez!🤗🤗

Andreea Napirlica spunea...

Felicitări tuturor pentru străduința și mai ales pt munca depusa!
Cred că au fost delicioase toate preparatele🫶🙏🤗💐

copilarim spunea...

Cred ca aceasta ar trebui sa fie normalitatea - candva era si .. din multe puncte de vedere era mai bine :).
Felicitari si... la cat mai multe astfel de activitati minunate!
Pupici cu drag!!

din casuta noastra spunea...

Ai dreptate Rux. Așa ar trebui sa fie. Doamne ajuta să reușim.
Te îmbrățișez cu drag!

din casuta noastra spunea...

Mulțumim frumos Andreea. Toate au fost delicioase. Nu a rămas absolut nimic.🤣🤣🤣.