joi, 21 septembrie 2023

RUGACIUNE CU STARUINTA

 Pentru rugaciunile Sfantului Apostol Codrat si ale Sfantului Proroc Iona, Doamne Iisuse Hristoase, fiul lui Dumnezeu, miluieste-ne pe noi pacatosii!


 IN RUGACIUNE ESTE TREBUINTA DE STARUINTA SI DE RABDARE

 -Gheronda, uneori, cand il rog pe Dumnezeu pentru o problema si aceasta nu se rezolva, ma intreb:”Oare Dumnezeu aude rugaciunea mea?”.

-“Oare” inseamna ca te indoiesti de dragostea lui Dumnezeu si astfel iti anulezi cererea chiar din clipa cand ai depus-o si-ti pierzi si randul.

-Gheronda, atunci cand cer ceva de la Dumnezeu si nu-mi da, sa staruiesc?

-Da, sa staruiesti. Vezi, si atunci cand mergem la vreun birou de servicii si ne adresam unei persoane competente sa ne ajute in vreo problema, uneori insistam ca sa ne serveasca. “Va rog sa ma ajutati, spunem. Nu plec pana ce nu ma veti servi”. Tot astfel si in rugaciune, trebuie sa staruim, asa cum staruia canaaneanca la Hristos si vaduva la judecatorul nedrept.

-Dar atunci cand trece timpul si nu primesc raspuns, ma mahnesc.

-Atunci cand cerem ceva in rugaciunea noastra, trebuie sa asteptam cu rabdare. Odata mi se umflase ocjhiul si ma durea. Am mers de trei ori la icoana Maicii Domnului si am rugat-o sa ma faca bine, ca sa pot citi Psaltirea in timpul noptilor. Am luat si putin untdelemn de la candela ei si mi-am uns ochiul, dar nu s-a vindecat. Dupa cateva zile situatia a inceput sa se inrautateasca si mai mult. Ochiul imi era si mai umflat si ma durea si mai tare. Astfel s-au scurs cincisprezece zile. Atunci am mers din nou la icoana Maicii Domnuluji si i-am spus:”Maica Domnului, sa ma ierti ca te deranjez din nou”. Am luat iarasi putin untdelemn din candela si, de indata ce l-am atins de ochi, m-am vindecat. Oare Maica Domnului nu putea sa-mi tamaduiasca ochiul din prima zi? A vazut ea insa ceva in neregula si de aceea m-a lasat sa ma chinuiesc. Si tu sa te rogi cu smerenie si sa astepti cu rabdare. Rugaciunea care se face cu credinta, durere, staruinta si rabdare este auzita, daca ceea ce cerem este pentru binele nostru.

(Cuviosul Paisie Aghioritul – Despre rugaciune)


Niciun comentariu: