sâmbătă, 9 septembrie 2023

DESPRE RUGACIUNE

 Pentru rugaciunile Sfintei Cuvioase Teodora din Alexandria si ale Sfantului Cuvios Euforsin bucatarul, Doamne Iisuse Hristoase, fiul lui Dumnezeu, miluieste-ne pe noi pacatosii!

 Fericiti sunt toti cei care au prins legatura cu Baza cereasca

 -Gheronda, ce inseamna pentru Sfintia Voastra rugaciunea?

-Trimit semnal, cer ajutor. Cer continuu ajutor de la Hristos, de la Maica Domnului, de la Sfinti, pentru mine si pentru ceilalti. Daca nu voi cere, nu-mi vor da. Imi aduc aminte ca in timpul razboiului civil ne-au incercuit o mie sase sute de razvratiti. Noi eram numai o suta optzeci de soldati, fortificati in spatele unei stanci. Daca ne-ar fi prins, ne-ar fi omorat. Eu incercam sa fixez antena pentru a lua legatura cu Centrul, dar nu reuseam, caci se rupea din pricina rafalelor de foc. Locotenentul striga la mine: ”Lasa astea acum! Vino aici si ajuta sa tragi vreo lada de grenade”. Apoi se ducea sa faca inspectie la mitraliere. De indata ce pleca, alergam iarasi la statia de transmisie. Pana dadea el ordinele, eu incercam sa instalez antena, dupa care dadeam iarasi fuga sa ajut, ca sa nu se mai enerveze. In cele din urma cu o lopata si cu un lemn am fixat antena si am reusit sa prind legatura. Am spus doar doua cuvinte. A fost de-ajuns. A doua zi dimineata a venit aviatia si ne-a salvat. Este, oare, putin lucru ca o suta optzeci de barbati sa fie incercuiti de o mie sase sute si in cele din urma sa se salveze?

Din aceasta sa-ti dai seama de marea misiune a monahului, de a ajuta cu rugaciunea. Mirenii spun:”Ce fac calugarii? De ce nu ies in lume ca sa ajute societatea?”. Ca si cum ar spune unui telegrafist: ”Ce faci acolo cu statia de transmisie? Las-o, ia o pusca si vino sa ne luptam!”.

Nu ne foloseste la nimic legatura cu toate bazele militare din lume, daca nu avem legatura si contactul cu Dumnezeu, ca sa cerem si sa primim ajutor de la El. Fericiti sunt toti cei care au prins legatura cu Baza cereasca si sunt conectati, prin evlavie, cu Dumnezeu.

  

(Cuviosul Paisie Aghioritul – Cuvinte Duhovnicesti)

Niciun comentariu: