marți, 6 februarie 2024

MACRAME

 Cel mai simplu nod - nodul simplu

Împletiturile din noduri mai sunt cunoscute și sub denumirea de "tehnica macrame". Prin aceste împletituri se obțin obiecte foarte diversificate începând de la brățări, brelocuri și terminând cu perdele si balansoare

Împreună cu copiii de la Centrul Educațional am inceput să învățăm aceasta tehnica, incepand cu cel mai simplu nod.

Îmi place aceasta tehnica, astfel că m-am gândit să fac un tutorial. Este, cred că a doua oară când fac tutorial, astfel că este posibil sa nu arate foarte bine.

Pentru acest eșantion am folosit sfoara din bumbac. Am pregătit 4 fire de lungimea de 50 cm. Recomand însă doua fire de 50 cm ( cele din exterior) și două fire de 30 cm (cele din interior)



La capătul celor 4 fire se face un nod, care se fixează de suportul de lucru: eu am ales sa îl fixez cu scotch.

1. Firul exterior din partea dreapta se trece peste cele două fire din mijloc și de formează o bucla.


2. Firul exterior din partea stângă se așează peste firul ce formează bucla.

3. Capătul acestuia se introduce pe sub firul ce formează bucla și pe sun cele două fire din mijloc

4. Se iau cele două capete și se trage de fir.

Se repeta pașii de la 1 la 4. Pe măsură ce lucrul avansează, acesta se și răsucește.

La final se face un nod folosind toate cele 4 fire.
Eu am lucrat ceva mai mult și nu am putut face nodul final, așa că am făcut nod folosind cate un fir exterior și unul interior, iar la final cele două interioare.

Sper că explicațiile mele sunt de folos celor care doresc să încerce să lucreze.









4 comentarii:

CARMEN spunea...

Frumos siret! Multumim pentru Tutorial 🤗😘

din casuta noastra spunea...

Cu mare drag Carmen!🤗🤗

MNiko spunea...

Sunt explicite comentariile, Felicitări pentru tutorial.
Cand nu ai cum să mai faci nod din firele cu care ai lucrat, poți să faci un fel de prindere cu o altă bucată de sfoară în genul celor de la ciucurași. Știu că de obicei, în această tehnică, capetele ațelor din lucru, după ce se leagă se piaptănă cu o perie foarte deasă să formeze un ciucure.

din casuta noastra spunea...

Multumesc frumos.
Interesanta idee Mniko. Am sa incerc asa cum ai spus.Multumesc.😘