luni, 23 ianuarie 2023

CUVANT DE FOLOS

 

NA, MAI BATE-O DACA POTI!

 Intamplarea aceasta mi-a povestit-o un tanar.

Acesta avea un verisor care se casatorise cu o fata minunata si foarte inteleapta. Se intelegeau foarte bine si nimic nu umbrea fericirea lor. Nu-i mai retin numele, dar sa zicem ca-l cheama Nicolae.

Intr-una din zile, pe cand se afla la serviciu, colegii lui au inceput sa se laude cu faptele lor. Unul zicea:”Eu, cand merg acasa, nevasta sta dreapta inaintea mea”. Altul spunea:”Eu, cand intru in casa si ma asez pe pat, copiii imi scot incaltarile, iar nevasta imi aduce mancare, fara a indrazni sa zica o vorba, stiind ce o asteapta”. Fiecare se lauda cu asa-zisele fapte bune.

Auzind, Nicolae a zis:”Mai fratilor, eu nu va inteleg! In casa mea exista atata pace si liniste, si de aceea eu nu ma cert niciodata cu nevasta si nu e nevoie sa o ating macar cu un deget.”. “S-o crezi tu, i-au raspuns ei razand. Ia sa te duci un pic ametit si sa faci scandal, sa vezi cum iti pune castronul in cap!”.

Continuand discutia pe tema asta, l-au convins sa o incerce. Au hotarat sa se stropeasca cu un pic de bautura, ca sa miroasa doar, iar apoi s-o faca pe suparatul. Zis si facut.

Ajungand acasa, intra si tranteste usa, clatinandu-se. Fara sa zica nimic, se asaza, fortandu-se sa para nervos. Mancarea era calda, ca de obicei, si pusa pe masa. El gusta si impinge farfuria la o parte, lasand sa-i cada mana cu zgomot pe masa. Sotia il priveste mirata si, apropiindu-se de el, ii zice cu blandete: ”Nicule, te rog sa-mi spui cine te-a suparat sau, daca nu-ti place mancarea, iti fac imediat alta. Hai, linisteste-te si spune-mi cu ce pot sa te ajut! i-a zis ea mangaindu-l pe cap”.

Atunci, el nu a mai rezistat si a exclamat:”Na, mai bate-o daca poti!” si, imbratisand-o, i-a spus toata istoria provocata de colegi.

(Monah Pimen Vlad-Povestiri duhovnicesti).

2 comentarii:

Toma Tanțica spunea...

Asa de frumos!
Chiar că așa ar trebui sa fie !

din casuta noastra spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.