miercuri, 25 ianuarie 2023

AM CITIT

 

REGINA MARIA A ROMANIEI-CAPITOLE TARZII DIN VIATA MEA

 


Cartea “Capitole tarzii din viata mea” reprezinta cel de-al patrulea volum al memoriilor Reginei Maria cunoscute sub denumirea de “Povestea vietiil mele”. Ca urmare a evenimentelor din perioada anilor 30, dar si a relatiei cu fiul ei, Carol al II-lea, aceste memorii tarzii nu au fost publicate. In Romania ele au vazut lumina tiparului in urma activitatii de cercetare a istoricului Diana Mandache.

In acest ultim volum, Regina Maria povesteste despre evenimentele ce au avut loc dupa Primul Razboi Mondial, precum si despre implicarea ei neoficiala in cadrul Conferintei de pace de la Paris, pentru apararea drepturilor poporului roman.

De asemenea, poveste si despre reintalnirea cu mama ei dupa cinci ani de separare in conditii istorice vitrege. Asa cum spune Regina: ”Fire rupte! Cum sa le reinnod, cum sa-mi gasesc cuvintele potrivite astfel incat sa nu o ranesc, cum sa refac vechea si draga noastra intimitate de familie?

Un alt capitol regina l-a dedicat ceremoniei de incoronare a Regelui Ferdinand si a ei, la 15 octombrie 1922, ca suverani ai Romaniei Mari. Descrie in amanunt toate zilele acestei importante festivitati.

Regina Maria a fost o adevarata regina a romanilor.

Aceasta carte am ales-o pentru Clubul de carte, luna ianuarie - provocare lansata de Maya.


2 comentarii:

Andreea Napirlica spunea...

Am citit de curând " Povestea vieții mele" și m-am impresionat implicarea reginei Maria în activitățile politice ale țării....practic nimic nu mișca fără știrea ei...
Chiar daca nu s-a căsătorit din iubire, m-a uimit grija ei față de rege și mai ales purtarea de grijă când era atât de bolnav...

Dincolo de ce a fost la vremea ei, dincolo de statutul avut, dincolo de puterea și avuțiile avute, regina a fost o visătoare, o femeie optimistă și o luptătoare!

din casuta noastra spunea...

Asa este Andreea! Poate fi un model de urmat.