duminică, 1 ianuarie 2023

CUVANT DE FOLOS

DESPRE RUGACIUNE

A zis un batrân:

– Când omul se va pazi sa nu-l nedreptateasca pe aproapele, atunci are îndrazneala cu gândul sau ca rugaciunea lui s-a primit la Dumnezeu. Iar daca cineva îl va nedreptati pe aproapele, rugaciunea lui este urâta si neprimita. Caci suspinul celui nedreptatit nu lasa rugaciunea celui ce l-a nedreptatit sa intre.

 

Un frate l-a întrebat pe un batrân oarecare, zicând:

– Oare pentru care pacat nu primeste Dumnezeu rugaciunea omului?

Raspuns-a lui batrânul:

– Pentru pizma si tinerea de minte a raului precum zice Domnul: de vei aduce darul tau la altar si acolo iti vei aduce aminte ca fratele tau are ceva asupra ta, lasa darul tau înaintea altarului si mergi mai întâi de te împaca cu fratele tau si apoi venind, adu darul tau. Iar de ai vreo vrajba si pizma asupra cuiva, atunci sa stii ca rugaciunea ta si jertfa ta nu este primita de Dumnezeu, ci mai vârtos scârbesti si mânii pe Dumnezeu în rugaciunea ta.

(sursa: Cuvinte folositoare ale Sfintilor Batrani cei fara de nume)

2 comentarii:

Daniela spunea...

Doi frați dintr-o mânăstire stăteau de vorbă. Unul zice: dacă-l văd pe fratele meu că doarme la slujbă, am să-l scutur și am să-i spun să ia aminte la rugăciune. Celălalt îi răspunde: dacă-l văd pe fratele meu că doarme la slujbă, am să-i pun capul pe genunchii mei, ca să se odihnească. (Din Patericul egiptean)

din casuta noastra spunea...

Câtă dragoste și delicatețe.