joi, 14 martie 2024

PSALMII

 Pentru rugaciunile Sfantului Cuvios Benedict de Nursia si ale Sfantului Sfintit Mucenic Alexandru preotul, Doamne Iisuse Hristoase, fiul lui Dumnezeu, miluieste-ne pe noi pacatosii!

Rugaciunea cu Psaltirea

Astazi este trebuinta de multa rugaciune. Singura rezolvare este rugaciunea; altfel nu se poate. In tot cazul, Psaltirea ajuta foarte mult. Pentru diavol, Psaltirea este precum trasnetul. Cata mangaiere aflu in citirea Psaltirii. Am impartit-o in trei parti. In fiecare zi citesc cate o parte. In trei zile o termin, dupa care o iau iarasi de la inceput. mai intai citesc situatia pentru care se rosteste Psalmul si fac Rugaciunea inimii pentru aceasta situatie si pentru toti cei care sufera trupeste si sufleteste. Apoi citesc Psalmul. La sfarsitul fiecarui Psalm spun: “Dumnezeule, odihneste pe adormitii robii Tai”. Eu socotesc ca acest timp, de un ceas si jumatate, in care citesc Psalitrea este cel mai eficient ajutor acordat lumii. Iarna trecuta, cand am suferit mult din pricina herniei, am citit-o in picioare. Din ochi imi curgeau lacrimi din pricina durerilor nesuferite. Cu o mana imi tineam hernia, iar cu cealalta tineam Psaltirea. Il loveam pe diavolul cu tunul. Ziua il loveam cu Psaltirea, iar noaptea  cu Rugaciunea. A turbat diavolul. Acest chin cu hernia a fost o lovitura demonica. Dar si Dumnezeu a ingaduit-o, ca sa vada ce voi face.

- Gheronda, imi este greu sa citesc Psaltirea in picioare, fara sa ma sprijin de ceva.

-Pentru “biserica Sfantului Duh” a fiecareia voi face “sprijinitori”; va voi face si rezematoare. In capatul unui lemn prin in cuie o scandura orizontala in forma de T. eu ma srpijin pe el si astfel citesc Psaltirea. Am o rezematoare in chilie si una afara.

- Gheronda, uneori, atunci cand sunt obosita si citesc Psaltirea, desi din pricina oboselii nu inteleg nimic, totusi ma silesc sa stau in picioare, lucru care simt ca ma ajuta. Insa gandul imi spune ca aceasta rugaciune nu are valoare.

-poate nu intelegi ce citesti, dar cu toate acestea sa stii ca are valoare, pentru ca, desi esti obosita, te silesti pe tine si stai in picioare inaintea lui Hristos. Sa nu uiti ca si osteneala este cuprinsa in rugaciune.

.

(Cuviosul Paisie Aghioritul-Cuvinte duhonvicesti-Despre rugaciune)

Niciun comentariu: