joi, 14 martie 2024

BUNATATI

 Ciorba de salata

Săptămâna aceasta este săptămâna albă sau "a brânzei", săptămână premergătoare Postului Sfintelor Paști, in care se consuma doar brânză, lapte, oua și peste. Bunica mea, dar și mama, întotdeauna găteau, in aceasta săptămână, ciorba de salata cu omleta. 

Când am venit de la serviciu, ne-am oprit la aprozarul din cartier să luăm cartofi și, când am văzut salata verde am luat și eu. Când am ajuns acasă, repejor am gătit aceasta delicatesa.

Ingrediente: 2 buc mari de salata, 2 legături de ceapa verde, 2 legături de usturoi verde (ceapa și usturoiul pot fi și de la congelator), 50 Gr orez, 4 oua, sare, piper, 500 ml borș, marar și pătrunjel.

Mod de preparare:

Salata, ceapa și usturoiul se curata, se spala foarte bine și se taie ceva mai mărunt. Într-o oală de 5 litri, se pun 50 Gr ulei, se adaugă ceapa, usturoiul și un praf de sare și se lasă să se înmoaie. Se adaugă orezul, se amesteca timp de 1 minut, după care se adaugă 3-4 litri de apă fierbinte. Se lasă să fiarbă la foc mic timp de 15 minute. Intre timp se face omleta și se lasă deoparte. Când orezul a fiert, se adaugă salata scursă și tăiată și se lasă să fiarbă la foc mic 2-3 minute, după care se adaugă borșul. Se mai lasă să dea 2 clocote, apoi se stinge focul, se adaugă omleta tăiată cubulețe, marar și pătrunjel.

Este un deliciu, servita calda, dar și rece, alaturi de ceapa verde sau ardei usturat la oțet.


6 comentarii:

copilarim spunea...

Ce bine arata! :)
Sunt sigura ca este si gustoasa. Imi e chiar dor de salata. Cel mai mult imi placea cea creata. La cea obisnuita imi placeau mai mult mijlocul si cotorul.
Nu am mai mancat de nu mai stiu cand. Au luat ai mei odata de la sera si a fost tratata cu ceva.Si bye bye. Nici mirosul nu il mai suportam.
dar eu tot sper sa reusesc candva sa mananc din nou. Mai ales din cea creata - cum aveau bunicii in gradina.. yummy.
POfta buna sa aveti :)

din casuta noastra spunea...

Sa îți ajute Dumnezeu Andreea să reușești să mănânci, că este delicioasa. Soacra mea pune in curte doar din aceea creata. La ea am mâncat prima data. Într-adevăr este delicioasa.
Și eu am avut o experiență foarte urâtă cu o salata cumpărată iarna din supermarket. Nici nu vreau să îmi aduc aminte cat de rău a fost. Însă, m-am învățat minte și nu mai cumpăr decât atunci când este sezonul lor. Pe domnii de la aprozar ii cunosc și știu că pun ei în solar și în gradina. Și nu folosesc extrem de multe chimicale (îmi este greu sa cred că nu folosesc nimic) pentru că aprozarul este mititel.
O zi frumoasa Andreea.

Mihaela Toilă spunea...

Arată foarte bine! Nu am mâncat niciodată ciorba de salată, cred că e prima dată cand aud.
Eu am facut luni mancarica de spanac...voiam sa fac ciorba de dragavei dar inca e micut in grădină. Zi frumoasă să ai!

din casuta noastra spunea...

Mihaela, este o ciobita usoara si delicioasa. Sunt multe persoane care o imbunatatesc cu putin kaiser sau o dreg cu smantana si galbenus de ou. Noua insa asa simpla ne place.
Mmm, delicioasa mancarica de spanac, mai ales cu un ou ochi deasupra.
O zi frumoasa iti doresc si tie!

Luiza spunea...

Sa va fie de bine! Am mai citit de aceasta ciorbă dar in zona mea nu se face, asa ca nu am mâncat niciodată. La noi se face ciorba de stevie, de loboda dar eu nu ma omor după ele, la cea de stevie se pun zdrențe de ou și era coșmarul copilăriei mele, de altfel stevia imi place daca e preparată precum spanacul, sau la învelit sarmalele, dar nu în ciorbă:))
Un we frumos! 🤗😘

din casuta noastra spunea...

Luiza, și la noi se face ciorba de loboda și de ștevie. Cea de loboda este delicioasa. De ștevie nici noua nu ne place.
Week-end frumos și ție!