marți, 28 mai 2024

NUTELLA CU ZMEURA

 NUTELLA CU ZMEURA

 Aseara mi-am dorit sa incerc o noua reteta. De data aceasta am cautat ceva care sa se pregateasca repede si sa fie cu fructe. Tot cautand, am gasit aceasta reteta de Nutella pe care am adaptat-o.

Ingrediente:

-200 gr alune;

-60 gr zahar de cocos;

-300 gr zmeura congelata;

-zeama de la o lamaie mica;

Mod de preparare:

-alunele se coc in cuptor la 180 grade Celsius timp de 20-25 minute (pana devin usor maronii).;

-se lasa sa se racoreasca timp de maxim 5 minute;

- se pun in robot si se amesteca pana cand devin ca o pasta. Acest proces dureaza aproximativ 25-30 minute. Pentru a nu forta foarte mult robotul, din cand in cand se opreste si, alunele de pe peretele vasului, se aduna in centru.

-cand pasta s-a format, se adauga zaharul, zmeura congelata si zeama de lamaie si se amesteca pana cand se omogenizeaza totul.

-intregul amestec se pune in borcan si se pastreaza la frigider timp de 7-10 zile.

Este o crema delicioasa si aromata.

Cand sotul a gustat, mi-a spus ca ii aduce aminte de gustul dulciurilor din copilarie.

 

Voi incerca reteta si cu alte tipuri de fructe.

8 comentarii:

Suzana spunea...

Cred ca este foarte buna la gust!
Asa cum ai facut-o, posibil sa o poti varia foarte mult.
Intrebare de curiozitate: zaharul de cocos influenteaza mult gustul?

Multumesc pentru reteta, draga Ioana!❤️😘

copilarim spunea...

si este varianta sanatoasa a desertului. :D Care desert este foarte controversat (mai ales din cauza diferentei de ingrediente in functie de .. regiunea unde este produsa si comercializata - unele variante fiind cu adevarat nocive prin cantitati mari de materie prima nu tocmai prietenoasa cu omul :)).

Imi place combinatia cu zmeura. Va trebui sa incerc cum pun mana pe niste alune :D Eu oricum incerc sa fac provizii de fructe congelate - sunt bune pentru tot felul de dulciuri de la compoturi consumate ca atare, ca inlocuitor de unt cand faci crema de ciocolata (de exemplu azi am facut o crema cu prune si ciocolata neagra), inghetate .. etc :D

Iti multumesc pentru idee.
Pupici

CARMEN spunea...

Foarte interesanta reteta! Multumim Ioana draga!
Cand am citit titlul,m am gandit la Nutella cea cumparata din magazin ( si plina de chimicale) amestecata cu zmeura 🤣
Nepotelele noastre servesc la micul dejun nutella.... 😐
Uite asta este o reteta ce trebuie neaparat sa o probez!

din casuta noastra spunea...

Zaharul de cocos nu influențează gustul. Influențează puțin culoarea pentru că este maro închis.
Și eu m-am gândit că poate fi făcută în multe variante. Voi incerca cu diverse fructe de sezon.
O zi frumoasa Suzana!

din casuta noastra spunea...

Rux, și eu congelez fructe când e vremea lor, pentru că sunt mare amatoare de fructe.
Cu mare drag!
Te îmbrățișez!

din casuta noastra spunea...

Carmen, să știi însă că gustul este total diferit de cel al Nutellei din comerț. E posibil, la prima gustare sa nu fie de acord cu el.
Abia aștept să îmi spui daca le-a plăcut nepoțelelor.
Îți doresc o zi frumoasa.

Tandreţe spunea...

Mulțumesc, Ioana!
Sigur incerc!
Te imbrățișez!

din casuta noastra spunea...

Te îmbrățișez și eu și abia aștept să îmi spui daca ți-a plăcut.❤️🤗