luni, 13 mai 2024

Maica Domnului ajutatoarea noastra

 Pentru rugaciunile Sfintei Mucenite Glicheria si ale Sfantului Serghie Marturisitorul, Doamne Iisuse Hristoase, fiul lui Dumnezeu, miluieste-ne pe noi pacatosii!

Minunea Invierii

O femeie din Ioanina, Grecia, avea un coilas de cativa ani care se imbolnavise foarte grav. Se intampla chiar in Saptamana Mare, in Sambata Mare. Femeia nu apucase sa-l duca la doctor, si copilul a murit cu putin timp inainte de Inviere. Vazand aceasta, femeia a inceput a plange amarnic, insa nu si-a pierdut deloc credinta. Cand s-a apropiat timpul de mers la biserica pentru Slujba Invierii, s-a apropiat de icoana Maicii Domnului si i-a spus: “Maicuta Domnului, eu merg la biserica pentru Slujba Invierii Fiului tau, insa de fiul meu te rog sa ai tu grija si sa faci cum stii tu mai bine cu el. Stii cat sufar si cat ma doare inima pentru el, ca e singurul meu fiu, dar ti-l incredintez cu toata inima de mama”.

Zicand acestea, a plecat la biserica si a stat la Slujba Invierii, apoi la Sfanta Liturghie, la sfarsitul careia s-a impartasit cu Sfintele Taine, apoi cu lacrimi in ochi, dar si cu multa credinta s-a intors acasa. Cand a deschis usa, nu-i venea sa-si creada ochilor minunea ce se petrecuse: fiul ei era viu si se ruga in genunchi in fata icoanei Maicii Domnului. Putin a lipsit sa nu moara de emotie, de bucurie si de sentimentele ce le incerca atunci. S-a aruncat si ea in genunchi in fata icoanei Maicii Domnului, tinandu-si copilul la piept, multumindu-i cu lacrimi Maicii Domnului. In noaptea aceea nu a dormit, a plans mereu si nu contenea sa-i multumeasca Maicutei pentru minunea slavita, pentru dragostea si bunatatea ei.

Catre dimineata, cand a atipit putin, a vazut-o pe Maica Domnului in lumina, care i-a spus: “Daca tu ti-ai lasat fiul in grija mea si te-ai dus la Invierea Fiului meu, iata ca si eu ti l-am daruit pe fiul tau sanatos inapoi. Sa te bucuri de el si sa-l cresti in iubire de Dumnezeu si in lucrarea faptelor bune”.

Dupa aceasta, femeia s-a trezit si nu contenea sa-L slaveasca pe Dumnezeu. Inima ii era plina de bucurie si de har, pentru minunea ce i se facuse, dar si pentru ca vazuse pe Maica Domnului.

(monah Pimen Vlad-Povestiri duhovnicesti III”)

Niciun comentariu: