miercuri, 24 aprilie 2024

RUGACIUNEA OBSTEASCA

 Pentru rugaciunile Sfintilor Ierarhi Ilie Iorest, Simion Stefan si Sava Brancovici, mitropolitii Transilvaniei, ale Sfantului Ierarh Iosif Marturisitorul din Maramures, ale Sfintilor Mucenici Pasicrat si Valentin si ale Sfintei Cuvioase Elisabeta, Doamne Iisuse Hristoase, fiul lui Dumnezeu, miluieste-ne pe noi pacatosii!

“Sfanta biserica este casa lui Dumnezeu”

- Gheronda, multi oameni nu considera absolut necesar mersul la biserica.

- Oamenii nu patrund pana in profunzimea noimei; taie cablul, legatura cu Dumnezeu, si apoi nu mai pot sa se ajute. Din nefericire, cei mai multi crestini nu traiesc liturgic, de aceea actioneaza asupra lor o inraurire demonica.

     Eu le spun mereu mirenilor sa mearga la biserica, sa se sfinteasca. Chiar si numai sa cugete cineva ca, intrand in Biserica lui Dumnezeu, intra in Casa lui Dumnezeu, iar acolo primeste dumnezeiescul Har si se sfinteste, si este de-ajuns sa se cutremure. In biserica suntem supravegheati de Hristos, de Maica Domnului, de Sfinti, le cerem ajutorul, putem chiar vorbi cu ei. Acolo ni se da posibilitatea sa traim Tainele. Acolo se jertfeste Hristos pentru noi si ne da Trupul si Sangele Sau. Toate acestea nu trebuie sa ne cutremure?

-Gheronda, acum, datorita problemei mele de sanatate, nu mai pot sa merg la biserica si imi lipseste slujba.

-Acum trebuie sa faci putina rabdare. Cand eram in armata si faceam aplicatii in munti, sapte luni nu am vazut biserica. Intr-o zi m-au trimis jos, in Navpact, ca sa repar niste statii de transmisie si trebuia sa ma intorc imediat. Am reparat statiile si, la intoarcere, am trecut pe langa o biserica ce era langa drum. Era Postul Mare si se auzea cantandu-se Acatistul. Cum sa intru inauntru? Aveam statiile cu mine si nu le puteam lasa afara. Pe langa asta nu aveam nici timp. Am stat numai cinci minute langa biserica. M-a cuprins tristetea si am plans ca un copil mic. “Dumnezeul meu, spuneam, cum am ajuns! De mic mergeam la biserica, inainte de a ajunge paracliserul, iar acum de sapte luni nu am vazut biserica!”.

- Gheronda, cand merg la biserica direct de la ascultarea mea de la arhondaric, nu ma pot aduna.

- De la arhondaric mergi in biserica. Din biserica mergi in Cer, iar apoi putin mai departe, la Dumnezeu.

-Cum se poate aceasta, Gheronda? Cugeta cineva slava lui Dumnezeu?

-Biserica este casa lui Dumnezeu aici pe pamant. Insa adevarata Casa a lui Dumnezeu este in Rai, asa cum si adevarata noastra casa este in Rai.

  

(Cuviosul Paisie Aghioritul-Cuvinte duhovnicesti-Despre rugaciune)

Niciun comentariu: