duminică, 28 aprilie 2024

DUMNEZEIASCA IMPARTASIRE

 Pentru rugaciunile Intrarii Domnului in Ierusalim si ale Sfintilor Apostoli Iason si Sosipatru, Doamne Iisuse Hristoase, fiul lui Dumnezeu, miluieste-ne pe noi pacatosii!

Dumnezeiasca Impartasire: cel mai puternic medicament tamaduitor

- Gheronda, v-ati ostenit mult la Dumnezeiasca Liturghie. Nu trebuia sa ramaneti si la Rugaciunile de multumire.

- Ce spui? M-am impartasit si sa nu spun un “multumesc” lui Dumnezeu? Numai in caz de foarte mare nevoie poate pleca cineva mai devreme. Nici tu sa nu pleci vreodata. Sa asculti Rugaciunile de multumire si sa spui mereu: “Iti multumesc, Dumnezeul meu, Iti multumesc! Slava Tie, Dumnezeule! Slava Tie, Dumnezeule!” si sa ti se inflacareze inima.

Odata am mers la Dumnezeiasca Liturghie la o chilie. Eram obosit si necajit; mai eram si flamand, deoarece trebuia sa ma impartasesc. Acolo nu aveau soba si toata slujba am tremurat de frig. Dar de indata ce m-am impartasit, am simtit cum prin tot trupul meu trece o caldura. Intocmai ca atunci cand aprinzi niste sobe electrice cu rezistente si curentul incepe sa treaca incet prin rezistente, la fel am simtit si eu in tot trupul. Apoi a inceput sa se aprinda cu o dulce flacara.

-Care ardea si nu se mistuia, Gheronda…

-Da, care ardea… Cu o dulce flacara. O, atunci s-a dus si foamea, si setea si frigul…

-Cat a tinut asta, Gheronda?

-A inceput in biserica, de indata ce m-am impartasit, iar cand am plecat, am simtit ca se incalzea si drumul.

- Gheronda, cum unii, desi sunt bolnaviciosi cu trupul, sunt rezistenti la post?

- Taina este nevointa si marinimia smerita, care sunt insotite de Rugaciune si de Impartasirea cu Preacuratele Taine. Acestea hranesc sufletul, dar hranesc si trupul. Cand ne impartasim, primim cel mai puternic medicament tamaduitor, Trupul si Sangele lui Hristos.

 

(Cuviosul Paisie Aghioritul-Cuvinte duhovnicesti-Despre rugaciune)

Niciun comentariu: