sâmbătă, 13 aprilie 2024

DESPRE POST

 Pentru rugaciunile Sfantului Sfintit Mucenic Artemon si ale Sfantului Mucenic Elefterie Persul, Doamne Iisuse Hristoase, fiul lui Dumnezeu, miluieste-ne pe noi pacatosii!

ADEVARATUL POST

Sfantul Ioan Gura de Aur spune:

”Daca aveti un trup slab pentru a posti neincetat, acesta nu este slab pentru rugaciune si pentru dispretuirea desfatarii pantecelui”.

 

“Cel ce se roaga postind, acela are doua aripi, zburand mai usor decat vantul.”

 

“Greseste, fireste, acela care crede ca doar prin abtinerea de la hrana posteste. Noi trebuie sa postim placut Domnului. Adevaratul post este indepartarea de la rau, infranarea limbii, lasarea maniei, imblanzirea poftelor, retezarea clevetirilor, a minciunii si a legamintelor celor inselatoare. Saracia intru toate acestea constituie adevaratul post.”

(Sfintii Parinti despre “Folosul si puterea Postului”)

2 comentarii:

Mihaela Toilă spunea...

Eu nu am reusit sa tin post in zilele care se tin post, sunt foarte pofticiosa și uneori daca nu mananc atunci cand imi e pofta de ceva, ajung sa lesin...hihi.

Postul este foarte bun pentru organism si minte si tin si eu post, in sensul ca mananc vegetale, fara carne, oua etc

din casuta noastra spunea...

Mihaela, de fapt tii post 😘😘. Fiica mea este la fel ca tine, foarte pofticiosa si i se face rau cand nu mananca ceea ce pofteste. Insa tine post, pana cand i se face pofta de ceva. Mananca ceea ce a poftit si trece la post.