sâmbătă, 19 octombrie 2024

Pilda

 Pentru rugaciunile Sfantului Proroc ioil, ale Sfantului Mucenic Uar, ale Sfintei Cleopatra si ale Sfantului Cuvios Ioan de la Rila, Doamne Iisuse Hristoase fiul lui Dumnezeu, miluieste-ne pe noi pacatosii!

Întru această zi, Cuvânt din Limonar, despre demonul care a jucat înaintea unui călugăr si a pierit din pricina Psalmului 67.

Cuviosul Pavel, egumen la o viată de obste din Teogni, spunea fratilor: Am auzit pe un oarecare bătrân zicând: Sezând eu odinioară în chilia mea si lucrând lucrul mâinilor mele, cântam Psaltirea pe de rost si am văzut un copil de turc, intrând pe usile mele, îmbrăcat în haine lăutăresti si cu ciucuri. Si, stând înaintea mea, a început a juca în vreme ce eu cântam Psaltirea si dormitam. Si, mi-a zis mie: „Mosule, oare îti joc bine?”. Si iarăsi îmi zicea: „Oare îti plac eu tie si-ti place si cum joc?”. Si, nerăspunzînd cu nimic către dânsul, mi-a zis mie: „Socotesti, călugăre, că faci mare lucru în viata ta? Dar, de vreme ce faci aceasta cu lenevire, că citesti si gresesti în Psalmul 67, pentru aceea am îndrăznit de am intrat la tine.” Iar eu, sculându-mă, zicea bătrânul, m-am închinat lui Dumnezeu si am început a zice: „Să se scoale Dumnezeu si să se risipească vrăjmasii Lui!” (Ps. 67,1). Si atunci îndată s-a stins.

Deci, aceasta stiind-o, fratilor, cu luare aminte să cititi Psaltirea, ca să nu fie de bucurie vrăjmasului. Dumnezeului nostru, slavă!

(Proloage).

Niciun comentariu: