joi, 19 octombrie 2023

SA URMAM MAICII DOMNULUI (III)

 Pentru rugaciunile Sfantului Proroc Ioil, ale Sfantului Mucenic Uar, ale Sfintei Cleopatra si ale Sfantului Cuvios Ioan de la Rila, Doamne Iisuse Hristoase, fiul lui Dumnezeu, miluieste-ne pe noi pacatosii!

 MODESTIA ESTE PODOABA OMULUI SMERIT

          Fiind nevoit sa iesi intre oameni, cauta sa te arati cum se cuvine. Daca iesi in public, cauta sa fii modest: modestia iti este trebuincioasa, si tu poti s-o inveti de la mine.

          Eu asa am fost intre oameni, incat nimeni nu m-a privit fara sa fi ramas foarte mult zidit. N-am fost necuviincioasa in vorba, nici n-am fost lingusitoare, n-am avut limba sloboda, si in mersul meu n-am fost usuratica.

          Nimic n-a fost necuviincios in miscarile mele sau in privirile mele. In convorbirile mele stralucea totdeauna frumusetea curatiei si modelul virtutilor. Insasi frumusetea trupului meu a fost icoana unui suflet sfant si oglinda buneicuviinte. Nimeni nu s-a gandit la rau vazandu-ma sau umbland, sau rugandu-ma, sau mancand sau lucrand.

          Cei ce ma vedeau erau foarte mult ziditi si laudau pe Dumnezeu. Frumusetea mea, care a fost foarte mare, raspandea un miros imbatataor de curatie si un parfum de nevinovatie. Sa nu rostesti cuvinte necuviincioase, pentru ca ele omoara sufletul.

          Nu te arata ca stii sa intepi: caci ce folos, ca altii rad, daca superi pe Dumnezeu impungand cu vorba pe fratele tau? Nu arunca ochii in toate partile; aceasta o fac cei simpli si usuratici.

          Sa fii asezat la mers ca si cei ce gandesc la lucruri serioase cand umbla. Cand razi, nu-ti ridica glasul, si in fata totdeauna sa ai trasaturile sfintei modestii. Pe cei rai ii vei pedepsi mai mult prin purtarea ta, decat prin vorbele tale.

          Daca vorbesti, vorbele tale sa fie ca o undita, cu care sa atragi pe altii la evlavie. Arata-te prietenos cu toti, si vei castiga inimile oamenilor. Daca cel ce te vede, va lauda cu bucurie pe Tatal care este in ceruri, si daca cei rai se vor indrepta privindu-te pe tine, atunci fii sigur ca stralucesti de lumina modestiei.

          Urmeaza-ma pe mine!

 

(Viata, Urmarea si Psaltirea Maicii Domnului – Mama Noastra)

4 comentarii:

Shiju Sugunan spunea...

A beautiful reminder of the significance of modesty and humility in our interactions. Modesty, as described, is indeed the beauty of the humble. Let our words and actions reflect this inner grace and inspire others towards piety.

Daniela spunea...

Maica Domnului să ne acopere!

din casuta noastra spunea...

Amin!

din casuta noastra spunea...

God help!