luni, 23 octombrie 2023

SA URMAM MAICII DOMNULUI (VII)

 Pentru rugaciunile Sfantului Apostol Iacob, rudenia Domnului, intaiul episcop al Ierusalimului si al Sfantului Cuvios Macarie Romanul, Doamne Iisuse Hristoase, fiul lui Dumnezeu, miluieste-ne pe noi pacatosii!

 MILOSTENIA MARESTE VIRTUTILE OMULUI

          Eu am iubit saracia, deoarece impreuna cu Fiul meu am trait saraci. Am invatat sa fiu cu mila de Sfintii mei parinti, care erau foarte milosi si darnici cu saracii.

          Bunatatea s-a nascut cu mine si am cautat sa ajut totdeauna pe cei saraci, desi eram saraca si eu.

          Ceea ce i-au daruit cei trei Crai Fiului meu, eu le-am impartit saracilor, nu dispretui pe cel sarac, pentru ca mai multi Sfinti sunt sub zdrente, dacat sub hainele cele imparatesti.

          Sa nu crezi ca Dumnezeu ii dispretuieste pe cei saraci si ca pentru aceasta le-a dat putin; ci, chiar dimpotriva El ii iubeste si pentru aceasta i-a incredintat milei celor bogati.

          Nu te uita daca saracul este bun, sau daca este sarac din vina sa: Dumnezeu nu se uita cui si ce i se da, ci cu ce inima se da.

          Chiar daca saracul ce este ajutat este un om rau, tu nu-ti pierzi plata, pentru ca tu lui Hristos ii dai.

          Cate bunuri nu vei primi in cer pentru un ban sau pentru o bucatica de paine data lui Lazar! Rugaciunea saracului este puternica inaintea lui Dumnezeu si gemetele lui fac sa se coboare blestemul asupra celui care nu are mila de nimeni.

          Adevarata dragoste nu asteapta ca saracul sa ceara, ci vazand un nevoias, indata isi deschide inima ei. Caci, ce a cerut mai intai nu primeste gratis. Fericita este mana celui ce da pomana pentru ca acel putin ii va aduce mult.

          Nici in aceasta viata nu te vei putea plange de lipsa, daca ii vei ajuta pe saraci cu tragere de inima, cu iubire adevarata.

          Un sfant milostiv, precum Ioan cel Milostiv, Patriarhul Alexandriei, dupa moarte a fost cinstit cu minune, caci degetele aceluia ce a dat la saraci au fost inconjurate de raze luminoase. Multi Sfinti din dragoste pentru saraci au vandut vasele bisericii si au saturat saraciii, Sfintii si-au dat si hainele de pe ei, grijind de fratii Fiului Meu.

          Daca nu ai ce da, spune cel putin un cuvant bun; nu-I batjocori pe sarac si nu-i amari saracia si mizeria tu insuti, pentru ca Dumnezeu il va razbuna. De poti da, da, de nu poti da, arata-te bland si binevoitor fata de sarac.

          Dumnezeu rasplateste bunavointa unde nu este putinta. Nimeni sa nu zica, cum ca n-are nimic, milostenia sa face din inima, nu din punga.

          Sa nu-i dai saracului numai bani, ci spune-i si cuvinte de mangaiere si imbarbateaza-l, pentru ca impreuna cu trupul, sa-i ajuti si sufletul lui.

          Urmeaza-ma pe mine!

 

(Viata, Urmarea si Psaltirea Maicii Domnului – Mama Noastra)

5 comentarii:

Daniela spunea...

Maica Domnului să ne ajute să putem face milostenie fără să-l judecăm pe cel miluit și mai ales, fără să ne mândrim!
Să ai o săptămână minunată, draga mea!

din casuta noastra spunea...

Asa sa ne ajute Dumnezeu!
La fel iti doresc si tie Daniela!😘

Daniela spunea...

Mulțumesc frumos! 😘

Andreea Napirlica spunea...

Ce frumos a înzestrat Dumnezeu inima omului: cu mila sufletească și cu milă lumeasca!
Dar ca Împărăteasa a tot binele, Maica Domnului nu este nimeni!
Măicuța, sa nu le lași săraci de mila ta!

din casuta noastra spunea...

Amin! 🤗