miercuri, 11 octombrie 2023

DESPRE DRAGOSTE

 Pentru rugaciunile Sfantului Apostol Filip, unul dintre cei 7 diaconi si ale Sfantului Teofan Marturisitorul, episcopul Niceei, Doamne Iisuse Hristoase, fiul lui Dumnezeu, miluieste-ne pe noi pacatosii!

  DESPRE DRAGOSTE (I)

Trei calugari s-au dus la un batran incercat in viata duhovniceasca si au inceput sa se laude cu nevointele lor.

-Eu am invatat pe dinafara tot Vechiul si tot Noul Testament! A a zis cel dintai.

-Ai umplut vazduhul de vorbe – i-a raspuns batranul.

Al doilea a inceput si el:

-Eu, parinte, mi-am copiat toata Sfanta Scriptura!

-Nici tu n-ai vreun folos din lucrarea ta – i-a zis batranul.

-Eu, parinte, fac minuni! – a strigat al treilea.

-Nici tu nu ai folos – i-a spus batranul si acestuia-, fiindca si tu ai alungat de la tine dragostea.

Si, dupa ce a tacut putin, le-a spus:

-Daca vreti sa va mantuiti, sa aveti dragoste fata de aproapele vostru si sa invatati ce este mila!


(Apa vietii – 300 de istorioare cu talc duhovnicesc)

2 comentarii:

CARMEN spunea...

da, bun sfat! Nu stiu daca mila se invata... cred ca este parte a caracterului. Daca esti bun, cinstit si iubesti viata, atunci iti iubesti semenii si animalele si plantele si in niciun caz nu poti sa treci nepasator când vezi undeva ca ar fi nevoie de ajutorul tau!
Toate cele bune, Ioana draga! Pup ❤️😘

din casuta noastra spunea...

Carmen, eu cred ca cine isi doreste, poate invata sa fie mai bun. Si atunci poate fi si mai milos.
Te pup si eu!😘😘