vineri, 27 octombrie 2023

SA URMAM MAICII DOMNULUI (X)

 Pentru rugaciunile Sfantului Cuvios Dimitrie cel Nou, Ocrotitorul Bucurestilor (ale carui moaste se afla in Catedrala Patriarhala) si ale Sfantului Mucenic Nestor, Doamne Iisuse Hristoase, fiul lui Dumnezeu, miluieste-ne pe noi pacatosii!

 ASCULTAREA ESTE PLINIREA DESAVARSIRII

          Eu sunt pentru tine si pentru toti cei care ma cinstesc pe mine, pilda de ascultare. In mine n-a fost niciodata o vointa proprie si asa am fost libera de orice primejdie, pentru ca m-am hotarat sa ma supun cu totul vointei lui Dumnezeu.

          Este adevarat ca Fiul lui Dumnezeu mi-a fost supus ca mamei sale; dar eu n-am fost mai putin supusa vointei Sale, in toate ce a randuit pentru mine Pronia lui cea fara de margini.

          Am ascultat de parintii mei; am fost supusa logonicului meu feciorelnic; am fost cu el la Betleem, in Egipt, in Nazaret; nu m-am impotrivit niciodata si nici nu m-am tanguit.

          Pentru a scoate radacina mandriei nu este leac mai bun decat ascultarea smerita si grabnica. Omul mandru isi urmeaza totdeauna parerea sa proprie, pe cand cel smerit renunta bucuros la placerea sa.

          Nu te departa nici cat un fir de par de mai marii tai, si sa stii ca Dumnezeu, caruia ca desigur trebuie sa I te supui, vorbeste prin gura lor.

          Fiule, nu discuta pentru ce ti se porunceste tie acest lucru sau altul si pentru ce nu i se porunceste altuia, aici este vorba de lucrarea ascultarii tale si nu a altuia. Nu te uita la greutatea poruncii, ci la dulceata vredniciilor ce o va gusta sufletul tau.

          A asculta cu intarziere si murmurand, este semnul unui suflet foarte rau, care vrea sa faca numai dupa placul sau. Sa nu zici ca mai marii tai sunt oameni ca si tine si ca n-au si ei greselile lor; dar aceasta nu te scuteste de ascultare, pentru ca aceia iti poruncesc in numele lui Dumnezeu.

          Poate tu te uiti daca mai marii tai au greseli, pentru ca ei nu fac dupa placul tau? Daca ar face ei dupa gusturile tale, tu nu te-ai mai uita la greselile lor si i-ai umple de laude.

          Mai marii tai vor avea si ei un judecator ca si tine, si Dumnezeu totusi te va judeca aspru de nu te vei supune lor. De te supui cu neplacere, esti ca si acel Simon, care a fost silit sa duca Crucea Fiului meu si a dus-o cu neplacere.

          Daca vei invata o data sa asculti, vesel fiind, si in viata vei gusta o dulceata nespusa, poti trage mare nadejde ca judecata ta se va face cu blandete. Cel ce cauta sa asculte cu simplitate de mai marele sau, nu poate gresi deloc.

          Ba mai degraba ceea ce este impotriva firii tale, decat ceea ce-ti place, sa primesti, pentru ca astfel vei da dovada vadita de infranare si de dragoste pentru Cruce.

          Daca vrei sa fii ascultator desavarsit, supune-te nu numai poruncilor formale, ci si sfaturilor care stii ca sunt dupa placul lui Dumnezeu.

          Cat este de urat pacatul neascultarii, prin care Ingerii au cazut din cer, iar omul a fost alungat din Rai.

          Ascultarea este rodul celor mai mari haruri, ea apropie pe om de Dumnezeu si de cer.

          Iubeste, fiule, aceasta fapta buna, mai presus de toate comorile lumii, si vei afla bogatiile cerului.

          Urmeaza-ma pe mine!

 

(Viata, Urmarea si Psaltirea Maicii Domnului – Mama Noastra)

 

Niciun comentariu: