duminică, 22 octombrie 2023

SA URMAM MAICII DOMNULUI (VI)

Pentru rugaciunile Sfintului Ierarh Averchie, episcopul Ierapolei, cel intocmai cu Apostolii si ale Sfintilor 7 tineri din Efes, Doamne Iisuse Hristoase, fiul lui Dumnezeu, miluieste-ne pe noi pacatosii! 

CURATIA SUFLETEASCA ESTE INDEMN SPRE SINTENIE

          Eu sunt Fecioara curatiei si acest nume a fost slava mea. N-as fi fost aleasa Maica Fiului lui Dumnezeu, daca aceasta curatie si feciorie n-ar fi fost insusirile mele alese.

          Dar nici eu n-as fi voit sa am cinstea sa fiu Nadcatoare de Dumnezeu, daca ar fi trebuit sa-mi pierd curatia si fecioria.

          Tu stii ca logodnicul meu Iosif a fost cu totul curat si de aceea l-am ales pe el si nu pe altul. La fel trebuie sa stii ca un Sfant mare, pentru deosebita sa curatie de suflet, a fost iubit de mine, si cu el si cu multi altii am facut legatura sfanta de dragoste tocmai pentru ca erau insemnati in sfanta curatie.

          Te inseli si te amagesti daca crezi ca poti sa-mi fii placut fara sa ai sufletul si trupul curat. Alunga din inima gandurile rele, precum arunci un carbune aprins cazut pe o haina scumpa, ca sa n-o arda.

          Cel ce nu arunca indata gandurile rele, acela se joaca cu o scoprie sau cu o vipera in san. Gandeste-te bine daca iti convine ca pentru o placere urata, sufletul tau sa arda vesnic in iad.

          Daca simturile tale sunt cu totul curate de nelegiuire si de desfrau, atunci sunt vrednice de rasplata in cer. Sa n-ai ochi pentru ceea ce ar putea sa te faca sa pierzi curatia ta si sa nu indraznesti sa spui un cuvant care le-ar putea fi de sminteala altora.

          Un ochi rautacios si o limba murdara arata un suflet ingropat in noroi. Infranarea in bautura si mancare, precum si fuga de trandavie, sunt mijloace pentru pastrarea curatiei.

          Fugi numaidecat de prilejurile necuviincioase si sa ai totdeauna in inima frica de Dumnezeu, daca vrei sa nu fii atins de necuratie.

          Surorile cele bune ale curatiei sunt infranarea si cumpatarea: fara de acestea, omul alunea foarte usor in desfranari. Fiule, daca ai pricepe ce inseamna a fi asemenea cu Ingerii, sigur ca n-ai avea dezgust de curatie.

          Daca ai intelege ce mare rasplata are omul pentru sfanta feciorie, ti-ai da toate silintele pentru a-i pastra cinstea. Sa nu te increzi insa in puterile tale, pentru ca si unii dintre Sfintii cei mai tari au cazut in prapastie; pentru ca sa poti trai bine in sfanta curatie, tine-te de smerenie si de rugaciune.

          Cauta sa nu te strici deloc, pentru ca in aceasta directie cam greu poti fi scutit de pacatele de moarte. De aceea, trebuie sa te pazesti foarte mult in aceasta privinta, caci numai astfel vei primi rasplata cea vesnica a curatiei.

          Urmeaza-ma pe mine!

 

(Viata, Urmarea si Psaltirea Maicii Domnului – Mama Noastra)

 

Niciun comentariu: