marți, 31 octombrie 2023

SA URMA MAICII DOMNULUI (XIII)

 Pentru rugaciunile Sfintilor Apostoli Apelie, Stahie, Amplie, Urban, Aristobul si Narcis si ale Sfantului Mucenic Epimah, Doamne Iisuse Hristoase, fiul lui Dumnezeu, miluieste-ne pe noi pacatosii!

 SINCERITATEA INDULCESTE VIATA

          Fiule, sa urasti totdeauna inselaciunea si vorbele cu doua intelesuri si cauta sa dobandesti o simplitate curata.

          Eu n-am avut fata de oameni niciodata o inima cu doua fete, ci simpla si totul plina de dragoste si de sinceritate. Nimeni nu banuia cuvintele mele, pentru ca stiau ca ceea ce am in inima, aveam si in gura mea. Pentru ca eram Maica Adevarului, de aceea eu eram stapana pe viciul fatarniciei. Precum totdeauna am facut binele si l-am laudat, totusi totdeauna am dispretuit si am urat raul.

          Fiule, poarta-te simplu cu fratele tau si nu umbla in minciuni cu el.

          Nu te lua dupa lumea aceasta, care se foloseste numai de inselatorie si lucreaza totdeauna cu viclesuguri. Oare ce poti vedea in lume, daca nu oameni, care in cea mai mare parte merg pe cai strambe?

          Aproape toti, cand se fagaduiesc slugi devotate si prieteni, ei chiar atunci nu cauta altceva decat sa te sape. Magulirile lor nu sunt decat minciuni josnice si ei de aici asteapta lauda, ca oameni foarte politicosi. Precum sunt pestii prinsi cu undita si pasarile cu latul, tot asa cei simpli si usor increzatori raman trasi in cursa de amagirile acelora.

          Ceea ce zici cu gura sa fie si in inima ta si te grabeste totdeauna sa lucrezi cu simplitate. Ce-ti foloseste sa te arati pe dinafara ca o porumbita, pe cand pe dinauntru esti un sarpe? Sa nu fie deosebire intre inima si gura ta si, cand cade cineva in necaz sa nu-l compatimesti in chip fatarnic.

          De-i trimiti doriri de bine aproapelui tau, trimite-le din inima si facand asa, nu vei calca legea dragostei.

          Sinceritatea ta trebuie sa fie foarte unita cu prudenta ca sa nu coboare in familiaritati usuratice, care aduc dupa ele rusinea. Nu-ti descoperi secretele inimii la nimeni, caci aceasta este o usurinta ce aduce mare paguba, dar poarta-te sincer cu toti. Ceea ce nu trebuie sa spui, pastreaza in tine, ceea ce vrei sa spui, arata-o dupa adevar.

          Dupa cum Dumnezeu il uraste pe cel fatarnic care este un mormant varuit, tot asa il blestema pe lingusitorul prefacut, care una spune cu gura si alta are in inima.

          Slugile mele dispretuiesc inselatoria, si nimeni sa nu se numeasca iubitul meu, daca nu este sincer cu toti. Mai bine sa fii luat in ras pentru naivitate, decat sa fii laudat pentru siretenia acestei lumi.

          Adevarata simplitate este pasnica si nu aduce certuri, dar paratorul inselator ii tulbura pe toti. Omul simplu este drept si foarte amabil.

          Inselatorul insa n-o duce mult, este descoperit si apoi toti il dispretuiesc. Fii departe cu cat se poate mai mult de prefacatorie si sa fii totdeauna sincer, ca un bun crestin.

          Urmeaza-ma pe mine!

Niciun comentariu: