duminică, 1 octombrie 2023

DESPRE SMERENIE

 Pentru rugaciunile Maicii Domnului, ale Sfantului Apostol Anania, ale Sfantului Cuvios Roman Melodul si ale Sfintilor Cuviosi Iosif si Chiriac de la Bisericani, Doamne Iisuse Hristoase, fiul lui Dumnezeu, miluieste-ne pe noi pacatosii!

DESPRE SMERENIE

            1. Unui batran ii placea sa le repete fiilor sai duhovnicesti:

-Omul smerit este, de obicei, foarte invatat, pe cand trufasul niciodata nu recunoaste cand nu stie ceva, si nu se smereste intrebandu-i pe alti, din care pricina nici nu are cunostinte.


2. Un batran era bolnav, si fratele care il ingrijea i-a turnat in mancare, din greseala, in loc de miere ulei de in, care ii facea rau. Totusi, batranul n-a zis nimic, ci a mancat linistit uleiul si prima, si a doua oara. Cand ucenicul si-a dat seama, s-a intristat foarte si i-a grait:

-Era sa te omor, avo, si tu, tacand, m-ai lasat sa pacatuiesc.

La care batranul i-a raspuns cu blandete:

-Nu te necaji, fiule: daca ar fi fost voia lui Dumnezeu sa mananc miere, fara indoiala ca miere mi-ai fi turnat.

 

(Apa vietii – 300 de istorioare cu talc duhovnicesc)

2 comentarii:

MNiko spunea...

Frumoase pilde.
Nu stiu daca as ajunge la un asemena grad de smerenie ca in pilda a doua. Eu nu as putea să tac și să mânănc ceva ce mi-ar face rău daca simt gustul acelui lucru in mancare. In necunostinta de cauza as manca si m-as trezi mai tarziu că mi-e rau si nu stiu de unde. Atunci as investga.
Dar sunt in totalitate de acord cu prima. Mi se pare enorm de important sa recunosti acolo unde nu stii raspunsurile si fie sa intrebi fie sa incepi sa le cauti.

din casuta noastra spunea...

Sunt de acord cu tine Mniko. Când le-am scris, la fel am gândit. Că nu aș fi în stare să mănânc și să tac, însă mi se pare o prostie să nu știu ceva și să nu întreb. Am fost amândouă pe aceeași lungime de unda😀.
Seara frumoasa și o săptămână plină de bucurii😘😘🤗🤗.