vineri, 13 octombrie 2023

DESPRE DRAGOSTE

 Pentru rugaciunile Sfantului Apostol Andrei (ale carui moaste au fost aduse la Iasi) si ale Sfintilor Mucenici Carp, Papil, Agatodor, Agatonica si Florentie, Doamne Iisuse Hristoase, fiul lui Dumnezeu, miluieste-ne pe noi pacatosii!

 DESPRE DRAGOSTE (III)

O pereche implinea treizeci de ani de viata conjugala. La aniversare, sotia a copt o painita, asa cum facea dimineata de dimineata. La micul dejun a taiat painea in lung, a uns amandoua jumatatile cu unt si se pregatea sa-i dea sotului, ca de obicei, partea de deasupra, insa la jumatatea drumului mana i s-a oprit, caci s-a gandit: ”In aceasta zi, cand se implinesc treizeci de ani de cand suntem impreuna, vreau sa mananc eu partea de deasupra painitei: am fost o sotie model, am crescut niste fii minunati, am tinut casa in randuiala deplina”…. si i-a dat sotului partea de jos a painitei – lucru pe care nu si-l ingaduise niciodata in treizeci de ani petrecuti impreuna.

Sotul a luat bucata de paine si a zis zambind:

-Ce dar nepretuit mi-ai facut azi! Din copilarie imi place mai mult partea de jos a painii, dar intotdeauna am socotit ca ea ti se cuvine tie.


(Apa vietii – 300 de istorioare cu talc duhovnicesc)

Niciun comentariu: