sâmbătă, 28 octombrie 2023

SA URMAM MAICII DOMNULUI (XI)

 Pentru rugaciunile Sfantului Ierarh Iachint, mitropolitul Tarii Romanesti, ale Sfintei Cuvioase Teofana Basarab, ale sfantului Mucenic Terentie, sotia sa, Neonila, si cei 7 fii si ale Sfantului Ierarh Firmilian, episcolul Cezareei Capadociei, Doamne Iisuse Hristoase, fiul lui Dumnezeu, miluieste-ne pe noi pacatosii!

RUGACIUNEA FACUTA BINE ADUCE MARE AJUTOR

          N-am gustat bucurii mai mari ca si acelea din rugaciune. Viata mea intreaga a fost o rugaciune si n-a trecut nici o clipa care sa ma afle fara rugaciune.

          M-am rugat in sanul mamei mele, m-am rugat ca si copila, m-am rugat in templu, m-am rugat oriunde si oricand pana la moartea mea.

          Daca nu miscam mereu buzele, totusi mintea mea imi era ridicata la Dumnezeu si meditam la tainele Lui.

          Chiar pentru aceasta, rugaciunea mea, acum, este atat de puternica in cer, pentru ca am iubit-o in viata si chiar cand lucram, ma ocupam cu ea.

          Nu este nevoie ca atunci cand te rogi sa rostesti totdeauna cuvinte, cel mai important lucru este ca sa iti ocupi mintea si inima cu lucrurile sfinte.

          Fii foarte atent la cele ce I le spui lui Dumnezeu si fii foarte atent la ceea ce-ti spune El tie. Nu te aseza la rugaciune, inainte de a fi alungat de la tine tot ceea ce impiedica sborul sufletului tau spre El.

          Smerenia, increderea si curatia vietii, sunt scara pe care se urca rugaciunile noastre. Urat lucru este sa te rogi lui Dumnezeu si sa traiesti rau, pentru ca precum esti tu asa este si rugaciunea ta.

          Cand ceri ceva de la Dumnezeu, lasa-te cu totul in voia Lui; dorind sa dobandesti numai ceea ce El crede ca este mai de folos sufletului tau. Nu te ruga decat pentru lucrurile pe care poti sa le voiesti in mod cinstit.

          Sa nu zici: Pustnicii si calugarii se roaga si cand muncesc, pe cand unul care traieste in lume, in mijlocul grijilor, nu se poate ruga nici cand se inchide in odaia sa.

          Cel ce nu se roaga, nu primeste si fiindca totdeauna esti in nevoi, trebuie sa te rogi totdeauna. De le vei face toate cu intentie dreapta, chiar prin aceasta te rogi, si de stai totdeauna in prezenta lui Dumnezeu, tu faci cea mai frumoasa rugaciune.

          Un cuvant bun si ziditor este o rugaciune si o lauda bine placuta lui Dumnezeu. Rugaciunile nu-i sunt placute lui Dumnezeu, daca cel ce se roaga nu ridica mintea catre El.

          Un calugar tanar, pentru ca se ruga cu evlavie, au venit Ingerii in jurul lui. Altii i-au vazut pe cei ce se rugau cu evlavie in grup, ca erau tamaiati cu o cadelnita cereasca.

          Orice lasi la o parte, numai rugaciunea sa n-o lasi si mare folos vei culege din aceasta.

          Urmeaza-ma pe mine!

 

(Viata, Urmarea si Psaltirea Maicii Domnului – Mama Noastra)

Niciun comentariu: