sâmbătă, 21 octombrie 2023

SA URMAM MAICII DOMNULUI (V)

 Pentru rugaciunile Sfintilor Cuviosi Marturisitori: Visarion si Sofronie, ale Sfantului Mucenic Oprea, ale Sfintilor Preoti Marturisitori Ioan din Gales si Moise Macinic din Sibiel si ale Sfantului Cuvios Ilarion cel Mare, Doamne Iisuse Hristoase, fiul lui Dumnezeu, miluieste-ne pe noi pacatosii!

 BLANDETEA ESTE MIREASMA UNEI VIETI SFINTE

          Niciodata nu m-am lasat sa fiu cuprinsa de manie, dar totdeauna am fost Fecioara cea blanda cu toti.

          Pe toti dusmanii pe care i-am avut in viata eu si Fiul meu, pe toti i-am invins cu dulceata. Blandetea s-a nascut cu mine, si toti care mi se impotriveau, se loveau de bunatatea mea.

          Nu vei gasi pe nimeni pe care sa-l fi mustrat cu asprime, nici pe aceia chiar care au dat de baut otet Fiului meu si L-au pironit pe cruce.

          Vorba mea a fost totdeauna dulce ca mierea si glasul meu mai placut ca un fagure. Duhul lui Dumnezeu face pe om bland pentru ca El insusi este bland.

          Cate batjocuri nu primeste Dumnezeu din partea celor rai si tace; ba inca ii copleseste de bunatati, pentru ca atrasi de bunatatea Lui, sa se intoarca si sa se indrepte!

          Nu-ti sta bine numele de crestin daca mergi inaintea potrivnicului tau cu sufletul plin de manie. Cuvintele aspre atata mai mult pe dusman impotriva ta, pe cand cuvintele dulci si blande potolesc furia.

          Ce vrea sa spuna acea furie a ta, indata ce ti se intampla ceva impotriva vointei sau gustului tau? O impotrivire se simte mai mult cand este primita cu furie decat cand se primeste cu liniste.

          Poarta-te binevoitor cu toti si nu vorbi ingamfat cu nimeni, de vrei sa ai liniste.

          Nu te arata cu fruntea incretita, pentru ca sa nu arati ca iti pare rau de ceea ce Dumnezeu iti da spre binele tau.

          Nu tine la tine mania si furia, si nu tulbura pe nimeni cu ciuda ta. Omul bland este dulce pentru sine si folositor pentru toata lumea.

          Nimic nu face ca sufletul sa se bucure de atata liniste si pace, cat face blandetea si dulceata. Numai ca aceasta virtute se hraneste cu batjocuri si otravurile le mistuie spre sanatate.

          Aceasta virtute mai mult decat oricare alta, zugraveste fata crestinului si arata ca in el este un suflet creat dupa chipul si asemanarea lui Dumnezeu. Omul aspru, crud si certaret, tulbura pacea, precum vantul tulbura apele linistite.

          Blandetea randuieste in toate pace si nu atata razboi. Ea are pace cu aproapele, familiaritate cu Dumnezeu si stapanire in cer.

          Urmeaza-ma pe mine!

 

(Viata, Urmarea si Psaltirea Maicii Domnului – Mama Noastra)

Niciun comentariu: