miercuri, 1 februarie 2023

BUNATATI

 Fursecuri fara gluten

 In urma unor investigatii a rezultat faptul ca sotul meu are intoleranta la gluten. Deci, nu mai poate consuma nimic cu gluten. Asa ca, pentru mine este o noua provocare. Aceea de a face preparate fara gluten. Si am zis sa incep cu ceea ce este mai usor: fursecuri. Astfel, reteta despre care v-am povestit aici, am adaptat-o folosind acest tip de faina de hrisca.


Inlocuind faina de grau cu faina de hrisca in aceeasi cantitate, aluatul a fost putin mai subtire, insa fursecurile s-au asezat mai bine in tava. Am mai pus o lingura de faina de hrisca (aproximativ 20 grame), aluatul a fost similar cu cel preparat din faina de grau, insa fursecurile au iesit putin mai “ciufulite”. Deci voi ramane la prima varianta: la faina de hrisca voi folosi cantitatea prevazuta in reteta pentru faina de grau.

 


Concluzia sotului si a fiicei, dupa ce au servit din fursecuri a fost aceea ca cele fara gluten sunt mai gustoase.

Reteta:

Ingredientele 
-       4 oua, 
-       250 gr zahar;
-       400 gr faina;
-       250 ml ulei;
-       Esente 
-       Un praf sare.
-       Optional: gem; ciocolata topita; nuca; nuca de cocos sau nuca macinata; glazura cu cacao

Modul de preparare:
-       Se sparg ouale se sparg intr-un castronel. 
     Se adauga un praf sare si esentele si se amesteca putin;
-    Se adauga zaharul si se amesteca cu mixerul foarte bine pana cand acesta se topeste, iar compozitia capata consistenta unei creme galben deschis;
-       Se adauga uleiul putin cate putin, amestecandu-se continuu;
-       La sfarsit se adauga faina cernuta si se omogenizeaza compozitia.
-       
-       Din compozitia astfel pregatita se ia cu lingurita de pe marginea castronului (lingurita se umple doar pe jumatate) si se pune in tava neunsa, la distanta, pentru ca ele vor creste. Inainte de a le pune la copt, se poate pune deasupra putin rahat sau o bucata de miez de nuca, sau pot fi lasate simple.
-    Se introduc in cuptorul incalzit si se coc la o temperatura de 150-160 grade, timp de 5-6 minute, pana cand devin usor aurii pe margine (depinde de fiecare cuptor).
-       Cand fursecurile din cuptor sunt gata, se scot imediat, trecand usor cu un cutit pe sub ele si se pun pe un platou mai mare (nu se pun unele peste altele);
-       Dupa ce fursecurile s-au racit, ele se pot servi in numeroase feluri:
o   Se unesc doua cate doua, lipindu-se cu gem;
o   Se glazureaza cu ciocolata topita la baine-marie;
o   Se glazureaza pe jumatate cu glazura si se tavalesc prin nuca macinata sau nuca de cocos.

6 comentarii:

Andreea Napirlica spunea...

După aspect par a fi și delicioase!
Cum s-a manifestat aceasta intoleranta la gluten a soțului dvs?

din casuta noastra spunea...

Andreea, sotului meu ii plac mai mult acestea fara gluten.
Tot timpul se simtea balonat si avea din cand in cand dureri sus, in partea stanga. In urma unui control efectuat la Transilvania Healing Centre din Cluj a rezultat faptul ca aceste simptome sunt date de intoleranta la gluten.

Andreea Napirlica spunea...

Mulțumesc!
Și eu când am ajuns in oct la Dr nutriționist mi-a propus niste analize genetice pt a depista intolerantele alimentare, dar nu le-am făcut și din neîncredere dar și pt că erau prea costisitoare

Toma Tanțica spunea...

Uff..chiar că e o adevărată provocare!
Cam toate au gluten de pe piata!

Anonim spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.
din casuta noastra spunea...


Asa este Tantica, sunt foarte putine produse fara gluten, iar unele dintre ele au un gust ciudat si sunt pline de chimicale. Cea mai mare provocare mi se pare aceea de a face paine fara gluten. Ma rog la Dumnezeu sa imi dea curaj sa incerc.