luni, 16 septembrie 2024

Sfantul Ioan Gura de Aur

 Pentru rugaciunile Sfintei Mari Mucenite Eufimiasi ale Sfintelor Mucenite Meletina si Ludmila, Doamne Iisuse Hristoase, fiul lui Dumnezeu, miluieste-ne pe noi pacatosii!

În această zi, cuvânt al Sfântului Ioan Gură de Aur, cum se cade a asculta la citirea sfintelor cărti, cu ce nevointă a citi si a lua aminte.

Zis-a fericitul Ioan Gură de Aur: „Când vei sedea tu la citirea dumnezeiestilor cuvinte, mai întâi să te rogi lui Dumnezeu, ca să-ti deschidă ochii inimii. Ca nu numai să citesti cele scrise, ci ca să le si faci, ca nu spre păcat să citesti cuvintele si vietile sfintilor. Si iarăsi, când vei citi cu multă sârguintă, să citesti cuvintele, cu dinadinsul si cu toată inima si să nu te grăbesti numai a întoarce filele. De-ti este tie de trebuintă, nu te lenevi, ci si de două ori si de trei ori să citesti cuvintele si chiar de mai multe ori, ca să întelegi puterea lor. Iar când vei voi să citesti sau să asculti pe altul ce citeste, apoi să te rogi lui Dumnezeu, asa zicând: Doamne Iisuse Hristoase, deschide-mi mie ochii inimii, ca să ascult cuvântul Tău si să-l înteleg pe el si să fac voia Ta, că străin sunt eu pe pământ. Să nu ascunzi de mine poruncile Tale, ci să-mi descoperi ochii, ca să văd minunile din Legea Ta. Arată-mi mie cele nearătate si cele ascunse ale întelepciunii Tale. Spre Tine nădăjduiesc, Dumnezeul meu; ca să-mi luminezi mintea si gândul, cu lumina întelegerii Tale, ca nu numai să citesc cele scrise, ci să le si fac. Ca nu spre păcat să citesc vietile si cuvintele sfintilor, ci spre înnoire si spre luminare, spre sfintire, spre mântuirea sufletului si spre mostenirea vieŃii vesnice. Că Tu esti luminarea celor ce zac întru întuneric si de la Tine este toată darea cea bună si tot darul cel desăvârsit”.

(Proloage).

Acatistul zilei

Niciun comentariu: