vineri, 6 septembrie 2024

Despre nevointa

 Pentru Inainte-praznuirea Nasterii Maicii Domnului, pentru rugaciunile Sfantului Mucenic Sozont, ale Sfintilor Cuviosi Simeon si Amfilohie de la Pangarati si ale Sfintei Cuvioase Casiana Imnografa, Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieste-ne pe noi pacatosii!

 Întru această zi, cuvânt din Limonar, despre nevointă.

Ne spunea nouă monahul Atanasie: „Mi-a venit mie odată un gând, zicându-mi: Oare ce va fi celor ce se nevoiesc aici? Si m-a răpit pe mine Domnul. Si a venit cineva zicându-mi: Să vii în urma mea. Si m-a dus la oarecare loc plin de lumină si m-a pus pe mine lângă însesi usile a căror vedere nu este cu putintă a o spune. Si am auzit, ca si cum ar fi înăuntru multime fără număr, din cei ce laudă pe Dumnezeu. Si, bătând noi în usă, ne-a răspuns cineva dinlăuntru, zicând: Ce voiti acum? I-a grăit lui cel ce mă purta pe mine: Să intrăm aici, voim. Iar el a răspuns, zicând: Aici nu intră nimeni care petrece în lenevire. Iar, dacă voiti să intrati, mergeti si vă nevoiti, socotind nimic toate ce sunt în lumea aceasta trecătoare”.

(Proloagele)

Acatistul zilei

Niciun comentariu: