vineri, 21 iulie 2023

POVETE DUHOVNICESTI

 FERICITI FACATORII DE PACE, CA ACESTIA FIII LUI DUMNEZEU SE VOR CHEMA

3. TATAL SI COPILUL

 Iarta-ma ca nu ti-am raspuns mai devreme, dar biroul meu s-a umplut de scrisori la care nu am raspuns inca. Iar multe contin, la fel ca si a ta, descrieri interminabile despre problema aceasta care se agraveaza mereu, adica despre neintelegerile si dusmania dintre membrii familiei: parinti si copii, frati si surori, etc.

Le-am scris copiiilor tai inainte de a mi-o cere tu insuti, si le-am zis ce credeam eu ca este corect. Dar ma indoiesc de faptul ca vorbele mele ar putea avea vreo influenta asupra unor oameni pe care cuvantul lui Dumnezeu ii lasa indiferenti. Aceasta indiferenta din ce in ce mai mare fata de voia lui Dumnezeu si refuzul ce vine ca urmare a acestui fapt – de a ne cerceta inimile, dar si de a vedea cat de mult ne lipseste dragostea – ziceam, aceasta indiferenta creeaza, ca o pedeapsa inevitabila, neintelegerile si dezbinarea in casa.


(Sfantul Macarie de la Optina – Poveste duhovnicesti)

2 comentarii:

Andreea Napirlica spunea...

Mulțumesc pentru această pildă!
Este foarte folositoare!
Sa fim cu luare aminte și noi!

din casuta noastra spunea...

Dumnezeu si Maica Domnului sa ne ajute!😘