joi, 27 iulie 2023

CUVANT DE FOLOS

 TAINA

Intr-o casa locuiau doua surori mici, care intotdeauna erau vazute jucandu-se cu bucurie, pentru ca ele erau intotdeauna multumite una de cealalta. Amandoua foloseau aceleasi carti si jucarii, dar nicioadata nu a existat intre ele cearta, niciodata nu s-a auzit vreun cuvant de suparare, nici nu s-a vazut vreo privire plina de manie. Ele aveau intotdeauna buna dispozitie fie ca se jucau in iarba, fie ca o ajutau cu cate ceva pe mama lor.

-Mie mi se pare ca voi niciodata nu va suparati – le-am spus eu odata. Cum de intotdeauna sunteti multumite una de cealalta?

Ele s-au uitat la mine si cea mai mare a raspuns:

-Pentru ca intotdeauna noi cedam una in fata alteia.

Eu m-am gandit un minut.

-Da, este adevarat: tu cedezi in fata ei, iar ea, in fata ta. Aceste doua surioare bune au descoperit taina vietii linistite si pline de bucurie. Ele cedeaza mereu una in fata celeilalte, se straduiesc sa faca tot ceea ce este placut; sunt bune, ingaduitoare, sincere, neiubitoare de sine si gata sa se ajute mereu una pe cealalta. Si, intr-adevar, cat de fericite trebuie sa fie ele?! Si pentru asta toata lumnea le iubeste.

 

(Nevointele si virtutile femeilor in povestiri vii-preot Gheorghe Orlov)

Niciun comentariu: