sâmbătă, 29 iulie 2023

AM CITIT

 “VILLETTE” de Charlotte Brönte


Cartea pe care am citit-o pentru "Clubul de carte" al lunii iulie este “Villete”…. Am tot scotocit prin biblioteca si m-am oprit la aceasta carte. Cu foarte multi ani in urma am citit “Jane Eyre” si mi-a placut. Numai ca cele doua carti, desi scrise de aceeasi autoare, mi s-au parut diferite.

Eroina romanului “Villete” - Lucky Snow – este o tanara, care in urma unei tragedii, a ramas singura pe lume. Singurele rude sunt nasa ei, doamna Bretton, si fiul acesteia-Graham, insa a pierdut legatura cu acestia cu foarte mult timp in urma. Se vor regasi insa la Villette. Dupa ce a lucrat o scurta perioada ca si camerista pentru o doamna in varsta, in urma decesului acesteia a decis sa plece in Franta. Fiind foarte saraca si neavand pe nimeni, nu avea ce pierde. Pe vapor intra in discutie cu domnisoara Ginevra Fanshawe si asa afla de pensionul din Villette condus de madame Beck, prin urmare hotaraste ca tinta calatoriei este aceste pension.

Eroina, desi pare a fi o persoana stearsa, neinteresanta, este un foarte bun psiholog, un foarte fin observator, atenta la detaliile din viata ei. Astfel, descrie cu lux de amanunte locurile in care merge, tot ceea ce se intampla in jurul ei si face o profunda analiza psihologica a persoanelor.

Dintr-o persoana trista, singuratica, ajunge o persoana sociabila, care isi doreste sa progreseze, astfel ca reuseste, cu ajutorul lui Monsieur Paul, sa isi deschida propria scoala.

Bineinteles ca exista si o frumoasa poveste de dragoste. Monsieur Paul este cel care o provoaca tot timpul sa mearga mai departe, este cel care ii daruieste mici atentii. De fapt, el o iubeste.

4 comentarii:

Mihaela Toilă spunea...

Nu am citit această carte! Mulțumesc pentru recenzie. Zi frumoasă să ai!

din casuta noastra spunea...

Cu drag Mihaela. Și ție îți doresc la fel!🤗

Daniela spunea...

Ce frumos și interesant. Am ales amândouă să citim și să scriem recenzia lunii iulie despre o carte scrisă de aceeași autoare. Data viitoare poate ne referim chiar la același roman, ce spui? :))

din casuta noastra spunea...

Ce coincidenta frumoasa.😆. Aseară am postat târziu și nu am fost atenta la celelalte cărți postate. Așa sa ne ajute Dumnezeu, sa citim aceeași carte.🤣