vineri, 28 iulie 2023

CUVANT DE FOLOS

IN CHINA

          In China exista o legenda conform careia mainile celui care va fi prins intr-o oarecare inselaciune trebuie taiate. Un om merita aceasta pedeapsa si, cand veni timpul sa o execute, fiica lui hotari sa il achite pe tatal ei, luand asupra ei pedeapsa lui.

          A fost dusa in fata imparatului.

          -Marite imparate – spuse ea -, tatal meu pe buna dreptate merita aceasta pedeapsa si trebuie sa isi piarda mainile sale. Iata-le – aduga ea, ridicandu-si mainile ei – aceste maini, marite imparate, apartin sarmanului meu tata. Ele nu sunt in stare sa asigure hrana familiei sale; porunceste sa mi se taie mainile mele si ai mila de cele cu care tatal meu se poate intretine pe sine si familia sa.

Imparatul a fost miscat de o asemenea dragoste de copil si il ierta pe vinovat.

 

(Nevointele si virtutile femeilor in povestiri vii-preot Gheorghe Orlov)

2 comentarii:

Andreea Napirlica spunea...

Câtă dragoste avea fiica pentru tatăl ei!
Frumoasa legenda.

din casuta noastra spunea...

Așa este Luiza.