joi, 22 septembrie 2022

PRAJITURA

 

UN DULCE USOR

 

A venit toamna, cu serile ei racoroase. E momentul in care imi place sa simt aroma imbietoare a prajiturilor proaspat scoase din cuptor. Aseara am facut ceva rapid, simplu si delicios, adica:

CHEC – RETETA MAMEI MELE



Ingrediente:

6 oua, 6 linguri de ulei, 1,5 cani faina, 1 cana de zahar, nuci, merisoare, migdale (dupa dorinta fiecaruia), 1 lingura de cacao, un praf de sare.

 Mod de preparare

Se bat spuma 6 albusuri cu sare si o cana de zahar.

Cele 6 galbenusuri se amesteca cu 6 linguri de ulei, esenta de rom si zahar vanilat.

Se amesteca bine cele doua compozitii si se adauga 1 cana si jumatate de faina, astfel incat aluatul sa fie moale. Acum se pot adauga in compozitie diverse: merisoare, stafide, nuci, fulgi de cocos, migdale tocate, etc. Eu am pus merisoare, agrise si nuci.

Se tapeteaza cu hartie de copt tavile pentru chec si se toarna trei sferturi din compozitie.

Compozitia ramasa se amesteca cu o lingura cacao si se toarna in tava in fir subtire. Pentru a crea un aspect marmorat se amesteca usor cu o furculita.

Se coace in cuptorul preincalzit la o temperatura de 1800 Celsius timp de 30 minute sau se face testul cu scobitoare.

 Nota: eu folosesc o cana de 200 ml.

 

 

2 comentarii:

Ema spunea...

Ce bine arata si ce pofta mi s- a făcut! :))
Mulțumim pentru rețetă!
Abia aștept să o incerc!

din casuta noastra spunea...

Cu mare drag, Ema! Abia astept sa imi spui daca ti-a placut.