joi, 15 septembrie 2022

CARTE

 

“DESPRE SENSUL VIETII”

Cu Mihai Morar si parintele Necula

 


O coleguta tare draga sufletului meu, mi-a daruit cartea “Despre sensul vietii”, o convorbire intre Mihai Morar si parintele Necula. Cartea am inceput sa o citesc la mare, insa nu am reusit sa o termin.

Ieri am avut o zi cumplita la serviciu si am ajuns acasa atat de demoralizata si dezamagita ca chiar nu stiam ce sa fac sa ies din acea stare. Stiu-rugaciune. Insa tulburarea a fost atat de mare incat simteam ca nimic nu ma poate ajuta. Atunci, fiind sarbatoare, m-am intins putin in pat si am luat cartea ce astepta cuminte pe noptiera. Nu am inteles nimic din prima jumatate de pagina insa citind in continuare, parca il si auzeam pe parintele si asa m-am linistit. Bineinteles ca nu m-am ridicat pana nu am terminat-o.

Despre parintele Necula nu pot sa va spun decat ca urmaresc cu mare interes pe Youtube conferintele dansului, la fel cum urmaresc si invataturile si predicile parintelui Calistrat Chifan.

Mihai Morar, la randul lui, este o persoana cu foarte mult bun simt, un om pe care iti place sa il asculti.

Cartea reprezinta un dialog despre credinta, lume si viata. O carte care raspunde la cele mai diverse intrebari pe care multi dintre noi ni le punem.

 

Si un mic fragment:

“M.M. – Ce ne-a indepartat de tot ce este esential?

P.C.N. – Zgomotul de fond al lumii ne-a facut sa credem ca libertatea noastra e-n alta parte! Libertatea noastra se afla in noi, nu trebuie sa o cautam mai departe., ea e-n adancul nostru, in inima. Niciodata n-am fost mai liber decat atunci cand afara se plimbau Jandarmeria si Politia, iar eu, impreuna cu cantaretul si paracliserul, faceam Liturghia si ziceam:”Binecuvantata este imparatia Tatalui….”. Stiam si eram perfect constient ca zece mii, unsprezece mii de oameni se uitau in momentul ala pe Facebook si erau in genunchi, dimpreuna cu noi!”

 Multumesc pentru darul facut, coleguta draga.

2 comentarii:

Corina spunea...

Imi pare rau ca ai avut o zi grea la munca dar ma bucur ca ti-ai gasit linistea acasa. Am citit multe recenzii despre cartile parintelui si cred ca Mos Craciun stie ca mi le doresc.
Un week-end linistit sufleteste sa ai!

din casuta noastra spunea...

Multumesc frumos. Si tie iti doresc la fel.