marți, 6 septembrie 2022

IN CONCEDIU-CONACU' BOIERULUI

 

JURNAL DE CONCEDIU – DESPRE CONACU’BOIERULUI

Cand ne faceam planuri pentru concediu, initial am zis ca, dupa ce mergem la mare, vom merge la Slanic Moldova. Numai ca, tot cautand pe bloguri (aici se gasesc cele mai bune informatii) locuri de cazare si obiective turistice de vizitat in zona, am ajuns la concluzia ca nu acolo am dori sa mergem. Ok. Am extins cautarea si in alte zone si asa am ajuns sa cunoastem Conacu’ Boierului de la Ponoarele. Imediat ne-am dat seama ca aici dorim sa ajungem.

Si nu ne-am inselat. Si aici, pe primul plan este turistul. In momentul in care ai calcat pragul conacului, simti ca esti in vizita la rude, care te primesc cu bratele deschise in casuta lor plina de istorie. Peste tot sunt puse in valoare obiecte vechi.











toate fotografiile sunt de la intrarea in conac si receptie

o parte din sala de mese a restaurantului

Camerele sunt spatioase si foarte curate, personalul extrem de amabil. Doua lucruri mi-au placut aici foarte mult si pe care l-am apreciat din plin. Primul a fost pledoaria pe care proprietarii conacului o aduc cartilor. Un om care citeste este un om educat. Nimic nu este mai relaxant decat sa citesti o carte savurand o cafea sau chiar o bere ori un pahar de vin bun pe balcon sau in curtea frumos amenajata.




Cel de-al doilea lucru a fost viteza internetului. Aici wi-fi nu a fost doar cu numele, ci a functionat ca acasa, desi Conacu’ era plin. Am putut sa vizionam filme pe Netlix. Felicitari.

La restaurant bucatele se pregatesc cu mare drag. Sunt delicioase, savuroase. Daca va spun ca la Conacu’ Boierului vin oameni care doresc sa “ia masa in oras”, cred ca am spus totul. In fiecare seara, terasele se umpleau de “musterii”. Multe lucruri delicioase se fac in bucatarie: muraturile, zacustile, sunt facute de bucatari priceputi, icrele nu sunt cumparate de la engros, ci preparate acolo.

ciorba radauteana

inghetata de casa din fructe-delicioasa

papanasi
risotto cu branza maturata si hribi

cartofi la cuptor

penne cu branza maturata si sunculita

meniu burger

Aici micul dejun intr-adevar este foarte variat: rulade, cu branza si spanac sau cu ton, omlete sau jumari de oua, delicioase (nu pline de ulei), orez cu lapte si dulceata, scovergi cu branza, clatite umplute cu branza sau simple pentru ca fiecare sa le umple cu ce doreste. Dulcele de la micul dejun a fost si acesta variat, dar facut tot in bucataria proprie: prajitura cu fructe, chec, negresa, prajitura cu foi de napolitana. Un mic dejun asemanator am mai intalnit intr-un singur loc - la Conacul Bratescu de la Bran.






Curtea conacului este o alta zona foarte frumoasa, amenajata pentru ca oaspetele sa se relaxeze, sa se odihneasca, sa isi traga sufletul si sa "isi incarce bateriile".




poza nu este foarte reusita, pentru ca afara ploua foarte tare.





Recomand Conacu’ Boierului.

Si NU. Nu fac reclama nimanui. Imi plac lucrurile de calitate. Imi place cand turistul este respectat, imi place cand deviza este CALITATE si nu profit cu orice pret. Aici nu se face rabat de la calitate.

Un comentariu:

Andreea spunea...

Chiar că este frumos! Mă bucur că ați avut un concediu plăcut!