marți, 30 iulie 2024

Sfantul Nectarie (II)

 Pentru rugaciunile Sfintilor Apostoli Sila, Silvan, Crescent, Epenet si Andronic si ale Sfantului Sfintit Mucenic Valentin, episcopul Umbrei, Doamne Iisuse Hristoase, fiul lui Dumnezeu, miluieste-ne pe noi pacatosii!

„Îmi simt sufletul mai uşor”

De curând, cineva din familie a primit în dar cartea cu minunile Sfântului Nectarie. Eu am început să o citesc. Mi s-a părut senzaţional ceea ce era scris acolo şi am fost cuprinsă de o bucurie şi o împăcare sufletească fără seamăn. În cea de-a doua zi eram mâhnită că nu ajunsesem să cumpăr Acatistul Sfântului Nectarie. Fiul meu cel mic, de patru anişori, m-a rugat să-l las să o răsfoiască şi, cu mânuţele lui mici, a încercat să deschidă cartea grea. O primă minune a fost că el a deschis cartea exact la Acatistul Sfântului Nectarie de la sfârşitul cărţii. Nu vă închipuiţi ce bucurie imensă a fost pentru mine. Am considerat-o un semn din partea sfântului. Pe măsură ce citeam şi reciteam cartea, am devenit din ce în ce mai încrezătoare în puterile sfântului şi în minunile pe care le poate săvârşi în viaţa mea. Din acel moment, am început să-l simt pe sfânt alături de mine.

Problemele mele sunt de ordin sufletesc şi emoţional şi am început, după multă vreme, să îmi simt sufletul mai uşor şi să întrevăd soluţii în situaţii pe care le consideram fără rezolvare. La scurt timp, am avut şi o indigestie care nu trecea cu niciun fel de pastilă. Partenerul meu de viaţă fusese la Mănăstirea Radu Vodă şi luase paraclisul şi untdelemn de la candela Sfântului Nectarie. Am început să citesc paraclisul şi, în momentul în care am terminat ultima frază, toată starea de rău pe care o avusesem două zile consecutiv a dispărut brusc. Cum să nu o consider minune?

În familie am o persoană în vârstă care suferă de multe boli, dar ceea ce o chinuieşte cel mai tare este reumatismul şi mâna ruptă recent. După ce a citit paraclisul, a putut să se mişte. Apoi s-a uns cu untdelemn de la sfântul şi a putut să doarmă (după ce timp de patru luni avusese insomnie şi dureri care nu o lăsau să se odihnească deloc). Mai mult, a dormit pe mâna care fusese ruptă şi pe care nu putea să se sprijine deloc. Oare asta nu este o minune? Acum am încredere că, orice problemă care ar interveni în viaţa mea, o pot rezolva cu ajutorul sfântului şi al Maicii Domnului. Şi vreau ca cei care citesc şi mărturia mea să ajungă să simtă ajutorul pe care eu l-am simţit.

Cred cu toată tăria în minunile care se pot întâmpla în viaţa noastră şi că nu trebuie să experimentăm întâmplări grave ca să ajungem să îl cunoaştem pe Sfântul Nectarie şi să simţim ajutorul necondiţionat pe care ni-l oferă. Trebuie doar să avem inima şi sufletul deschise, să ne rugăm şi să cerem ajutorul. Cu credinţă în suflet îi mulţumesc Sfântului Nectarie pentru tot ajutorul pe care mi l-a dat mie şi celor din jur. Doamne, ajută!

(Sfantul Nectarie-Noi minuni la manastirea Radu Voda)

 

Niciun comentariu: