luni, 15 iulie 2024

PILDA

 Pentru rugaciunile Sfintilor Mucenici Chiric si Iulita si ale Sfantului Vladimir, luminatorul Rusiei, Doamne Iisuse Hristoase, fiul lui Dumnezeu, miluieste-ne pe noi pacatosii!

Dumnezeu sã-ti ajute!...

Un elev isprãvise liceul si se pregãtea a-si continua studiile într-un oras mai mare.

La despãrþire, bunicã-sa îi spuse:

- Dumnezeu sã-ti ajute - dragul meu nepot - sã poti închide usile!

- Ce usi, bunicã dragã, doar n-o sã mã fac portar, dupã ce am isprãvit cu liceul?

- Pe unde vei merge, bagã de seamã sã-ti închizi mai întîi usile urechilor tale. Sã le închizi fata de toate soaptele si ispitele satanei.

   Sã-ti închizi apoi usile ochilor tãi. Sã nu citesti cãrti rele, pline de otravã si sã nu te duci nicãieri unde inima ta se poate otrãvi cu privelistea ochilor.

   Sã-ti închizi apoi si usa gurii tale, ascultînd de sfatul psalmistului: Pune Doamne pazã gurii mele si usã de îngrãdire buzelor mele, gîndindu-te neîncetat si la cuvintele Mîntuitorului, cã pentru orice cuvînt nefolositor omul va da seamã în Ziua Judecatii (Matei 12, 36).

   Si mai presus de toate, dragul meu, sã-ti închizi usa inimii tale fatã de toate ispitele cele rele. Sã o lasi deschisã numai pentru Domnul.

   Asa fãcînd, bine si fericire vei avea în viatã!

(600 de istorioare religioase)

Niciun comentariu: