luni, 29 iulie 2024

Sfantul Nectarie (I)

 Pentru rugaciunile Sfintilor Mucenici Calinic, Veniamin si Mamant si ale Sfintei Mucenite Teodota cu fiii sai, Doamne Iisuse Hristoase, fiul lui Dumnezeu, miluieste-ne pe noi pacatosii!

„Ne-am găsit casa mult visată”

Mă numesc Cornelia şi sunt din Bucureşti. Vreau să vă spun ce minune a putut să facă Sfântul Nectarie cu mine, păcătoasa. Timp de 12 ani am locuit împreună cu soţul numai cu chirie. Toată durerea noastră a fost, până nu demult, faptul că nu aveam şi noi o casă, un acoperiş deasupra capului. Ţin să menţionez că suntem nişte persoane cu posibilităţi materiale bunicele. Nu ne lipsea nimic: plimbări, cumpărături în mall-uri, orice dorinţă aproape ne-am îndeplinit-o. Dar, ce era cel mai important în lumea aceasta, nu aveam o casă. Oare ce nu am făcut? Am făcut milostenii peste milostenii, acatiste pe la biserici şi mănăstiri, spovedanie, slujbe etc.

Dar totul a fost în zadar, până când mi-am pus în gând să citesc Acatistul Sfântului Nectarie timp de 40 zile. Şi, bineînţeles, această hotărâre nu a fost luată din inimă, ci tot auzind de sfântul, citind pe net despre minunile săvârşite... Ce mi-am zis? Hai să încerc şi voi vedea, prea mulţi oameni îi mulţumesc sfântului pentru ajutor, poate, cine ştie, sfântul face şi cu noi o minune. M-am apucat să citesc în fiecare seară Acatistul Sfântului Nectarie în faţa icoanei sfântului şi cu o lumânare aprinsă. Vreau să vă spun că, după cele 40 zile, la câteva zile, prea bunul Sfânt Nectarie ne-a scăpat de necazul cel mare.

Într-o săptămână ne-am găsit casa mult visată, exact aşa cum o doream. În această săptămână am găsit casa, am făcut actele şi astfel am devenit proprietari. Sfântul Nectarie, prin puterea rugăciunii sale, a lucrat în aşa fel încât toate lucrurile s-au legat între ele, am cunoscut persoane serioase şi cinstite şi uite că totul s-a rezolvat.

Nici nu visam că noi vom putea avea o casă - şi nu orice casă. O casă pe care tânjeam să o avem, dar nu puteam financiar să o cumpărăm. Şi, totuşi, minunea s-a întâmplat. Am luat un apartament cu trei camere la preţ de două camere, fără negocieri, fără cunoştinţe sau alte intervenţii.

Îi mulţumesc sfântului din tot sufletul meu. Le mulţumesc tuturor sfinţilor cărora m-am rugat din tot sufletul şi întotdeauna au fost alături de mine. Dacă la început eram cam neîncrezătoare în ajutorul sfântului, acum pot să spun că nu este săptămână să nu citesc acatistul său minunat, care mă hrăneşte sufleteşte. În fiecare zi îi simt prezenţa şi ajutorul, parcă aş fi un copil protejat de părinţii săi.

Am uitat să vă spun că, după ce am rezolvat cu casa, am fost în insula Eghina, la biserica şi mormântul sfântului meu drag, unde m-am închinat, i-am mulţumit şi i-am cerut iertare pentru toate îndoielile mele. De când am venit de la mormântul său, m-am întărit sufleteşte şi parcă îl simt în permanenţă în inima mea. Săptămânal încerc să mă închin şi sfintelor moaşte de la Mănăstirea Radu Vodă din Bucureşti.

Astfel a făcut Sfântul Nectarie o minune şi cu mine, păcătoasa.

 

(Sfantul Nectarie-Noi minuni la manastirea Radu Voda)

Niciun comentariu: