vineri, 11 august 2023

DESPRE MAICA DOMNULUI

 DUMNEZEIESTILE VIRTUTI

            Fericitul staret Paisie in cartea sa “Parinti aghioriti” mentioneaza cun caz minunat al unui tanar pe care insasi Maica Domnului l-a miruit cu untdelemn din candela de la icoana ei.

          ‘”Cu cativa ani in urma un tanar iubitor de monahi a participat la o priveghere de toata noaptea savarsita la o manastire din Sfantul Munte. Era Praznicul Intrarii in Biserica a Maicii Domnului si fiindca voia sa se afieroseasca lui Dumnezeu, a stat toata privegherea in picioare rugandu-se cu umilinta.

          La “Laude”, cand preotul miruia pe parinti si pe inchinatori cu untdelemn din candela Maicii Domnului, tanarul din multa evlavie si sensibilitate nu s-a apropiat sa fie miruit, socotindu-se nevrednic de aceasta. Dupa ce s-au miruit toti si preotul a intrat in Sfantul Altar, tanarul a simtit nevoia sa mearga macar sa se inchine la icoana Maicii Domnului, ca sa ia putin har de la ea. In timp ce se inchina cu evlavie la icoana, candela s-a inclinat usor si s-a varsat untdelemn pe capul tanarului, fara sa se picure nici jos, nici pe hainele lui. In acelasi timp a simtit o bucurie duhovniceasca negraita, pe care nu o mai simtise niciodata in viata lui.

          Cand l-am vazut pe tanar, mi-am dat sema inca de departe ca se intamplase ceva cu el, caci chipul i se schimbase. Iar cand l-am intrebat ce se intamplase, acela mi-a povestit minunea cu multa simplitate.

          Pe cei foarte evlaviosi si smeriti ii miruieste insasi Maica Domnului si ii preschimba duhovniceste.

 

(Patericul Maicii Domnului – Arhim. Teofilact Marinakis)

Niciun comentariu: