joi, 30 martie 2023

AM CITIT

 KRISTIN LAVRANSDATTER-CUNUNA

 Prima data cand am citit cartea ”Kristin Lavransdatter” eram la liceu. Doamna care mi-a imprumutat-o atunci, mi-a spus:”Nu o vei lasa din mana pana cand nu o vei termina”. Si asa a fost. Insa, nu numai ca mi-a placut, dar mi-am dorit sa o am in biblioteca, asa ca am urmarit ani de zile aparitia ei la Anticariat. Intr-un final am gasit-o si am cumparat-o. Nu am reusit sa o recitesc decat acum (de fapt, doar primul volum din cele trei: Cununa, Stapana casei si Crucea). Cele trei volume reprezinta o saga de familie, ce urmareste viata eroinei Kristin Lavransdatter din copilarie pana la moarte.

Primul volum-Cununa-descrie copilaria si tineretea eroinei. Relatia dintre tata si fiica este una speciala, pana in momentul in care in viata Kristinei apare Erlend Nikulausson, un tanar cu un trecut destul de complicat. Cei doi se indragostesc, iar Kristin anuleaza casatoria cu Simon (cel pe care tatal ei il alesese sa ii fie sot) si ramane impreuna cu Erlend, reusind sa se casatoreasca amandoi abia dupa trei ani si jumatate.

Aceasta reprezinta cartea lunii martie pentru "Clubul de carte"

3 comentarii:

Toma Tanțica spunea...

Este online anticariat?

Daniela spunea...

Nu am auzit de această serie de cărți. Dar, mi-ai stârnit curiozitatea. Mulțumesc pentru recomandare!

din casuta noastra spunea...

Tantica, eu am gasit-o la un anticariat in Ploiesti, cu ceva ani in urma, insa vad ca o gasesti aici.
https://www.targulcartii.ro/sigrid-undset/kristin-lavransdatter?coperta=Brosata%20%28paperback%29&pid=173989
Daniela, cu mare drag.