sâmbătă, 3 iunie 2023

SFANTUL IOAN RUSUL

 MINUNILE SFANTULUI IOAN RUSUL - III

„Așa sunt uitați prietenii?"


Bătrânul pensionar Nicolae, fost muncitor la o fabrică din zona Pireului (purtând de mai bine de 20 de ani niște ochelari cu lentile groase și vechi, aproape fără nici un fir de păr în cap), în discuțiile lui, în rugăciunile lui, îl numește pe Sfântul Ioan Prieten și într-adevăr îl are ca pe un prieten. Este așa de copilărească simplitatea și naivitatea lui! „Am venit și anul ăsta, părinte, am venit sa-l salut pe Prietenul meu. De ani de zile suntem prieteni! Și cum să nu fie așa, dacă îmi împli nește imediat tot ceea ce îi cer?, spunea mos Nicolae, preotului de Ia biserica, unde sunt moaștele sfântului Ioan.

Într-un an bătrânul Nicolae a venit supărat, cu o adâncă mâhnire în suflet. A intrat în biserică, nu ne-a salutat ci s-a dus direct la racla cu sfintele moaște. Când și-a terminat de spus „of-ul" către Sfântul a venit și mi-a zis:

„Ce vreți, azi am mare supărare, adică ce zic eu astăzi, că o am de ieri dimineata. Ieri, pe la ora zece, am cumpărat o bucată de ficat de miel și i-am spus nevestei să-l pună la tigaie, iar eu am alergat Ia băcănie să cumpăr puțin vin.

La semafor, unde m-am oprit și așteptam să se facă verde, am auzit în spatele meu un glas: „Așa sunt uitați prietenii?” Eram singur. Mă uit în spate - nimeni. Sus la balcoane - glasul însă îl auzisem foarte aproape de mine.

S-a aprins lumina verde, am traversat, am intrat în băcănie; aici se auzeau niște cântări bisericești minunate.

-    - Frumoasă casetă cu cântări - îi zic vânzătorului.

-    Nu-i casetă, mos Nicolae, se transmite Sfânta Liturghie la radio. Astăzi este sărbătoarea Sfântului Ioan Rusul, În Evvia, slujesc acolo 6 arhierei, după cum a spus prezentatorul.

N-am mai cumpărat nimic. Am ieșit, am traversat pe roșu. Și acum am în urechi claxoanele, frânele, strigătele șoferilor. Am ridicat amândouă mâinile în sus si le-am făcut semn să se oprească toți, să pot traversa. Ce să fac? N-am mâncat de ieri nimic, nici nu vreau să mănânc. Puțin lucru este să-ți spună un sfânt că I-ai uitat? Pot să-i mai zic acuma prieten?"

-Da, moș Nicolae, i-ai fost și îi vei fi prieten. Măcar să ajungem și noi la simplitatea și la curătia inimii tale.


 

(Viata si Acatistul Sfantului Ioan Rusul-carte tiparita cu binecuvantarea Prea Sfintitului Parinte Galaction, Episcopul Alexandriei si Teleormanului)

Niciun comentariu: