vineri, 2 august 2024

SHAORMA DE POST

 Shaorma cu pleurotus

Zi de post - Postul Maicii Domnului, insa o zi cu multa alergatura si treaba. Ajunsi acasa, am “inventariat” repede ce ingrediente am si ce pot face repejor cu ele. Nu aveam nici o idee, insa a sunat surioara mea si imi povestea, printre altele, ca a facut copiiilor shaorma de post. Si atunci mi-a venit ideea: daca inlocuiesc soia cu pleurotus? Am incercat si ne-a placut. 

Va las rețetă să încercați și voi pentru că este delicioasa.

Ingrediente: 

500 gr ciuperci Pleurotus, condimente (sare, piper, coaja rasa de lamaie, 3-4 catei de usturoi pisati), ulei, lipii fara gluten, maioneza de post (din lapte de soia și ulei), ketchup, ceapa rosie, castraveti murati, rosii, cartofi prajiti (optional).

 Mod de preparare:

De la ciupercile Pleurotus am folosit palariile, pe care le-am tăiat fasii. Coditele le-am pus în congelator, fiind delicioase la supa crema de ciuperci sau la tocăniță.

Intr-o cratita am pus 2-3 linguri ulei si, cand s-a incins am adaugat fasiile de ciuperci, boia, sare, piper, putina coaja rasa de lămâie si usturoi tocat. Am lăsat totul la foc mic timp de 5-6 minute, amestecand continuu.

Am făcut maioneza și am amestecat-o cu 1-2 catei de usturoi.

Am pus pe plita lipiile și le-am lăsat 1-2 minute pe fiecare parte.

Avand toate ingredientele pregatite, am format shaorma, adaugand la fiecare ce si-a dorit.

Noi am renuntat la cartofii prajiti. Sotul nu este fan rosii, iar eu nu sunt fan ketchup.

Curcubeu pe cerul gurii.

Daca doriti sa incercati, va doresc pofta buna.

2 comentarii:

Tandreţe spunea...

Mulțumesc frumos!
Bună ideea!
Eu ador ciorba falsă de burtă, făcută cu pleurotus!
Post cu pace!

din casuta noastra spunea...

Și mie îmi place foarte mult acea ciorba.
La fel îți doresc și ție Lili!❤️