miercuri, 7 august 2024

MAICA DOMNULUI

 Pentru rugaciunile Sfintei Cuvioase Teodora de la Sihla, ale Sfantului Cuvios Pafnutie-Parvu Zugravul, ale Sfantului Cuvios Mucenic Dometie Persul, ale Sfantului Ierarh Narcis, arhiepiscopul Ierusalimului si ale Sfantului Cuvios Nicanor, Doamne Iisuse Hristoase, fiul lui Dumnezeu, miluieste-ne pe noi pacatosii!

 Numele Maicii Domnului izgoneşte pe diavolul cu chip de arhanghel

După ce au trecut şapte ani, vrăjmaşul cel viclean, diavolul, s-a închipuit în înger de lumină, având în mâini o sabie ascuţită şi, stând înaintea peşterii, a strigat: „Petre, rob al lui Hristos, ieşi la mine, că-ţi voi spune ţie cuvinte bune”. Iar Sfântul a grăit: „Cine eşti tu, cel ce vrei să-mi spui cuvinte bune?”. Iar vicleanul înşelător a zis: „Eu sunt arhanghelul Domnului trimis la tine, întăreşte-te şi îmbărbătează-te, bucură-te şi te veseleşte, că ţi s-a gătit scaun slăvit şi cunună neveştejită de la Dumnezeu. Acum lăsând locul acesta, să te duci în lume spre întărirea şi folosul multora, că şi izvorul cel din apropiere de tine s-a uscat de dumnezeiasca poruncă, pentru ca fiarele cele ce năvălesc asupra ta, să moară de sete”. Acestea le-a zis vicleanul vrăjmaş, trimiţând mai înainte pe alt diavol, ca să oprească la timp curgerea apei. Dar cuviosul Petru fiind smerit, a răspuns astfel, împotriva cuvintelor înşelătoare ale diavolului: „Cine sunt eu, oare, ca arhanghelul Domnului să vină la mine, cel ce mă asemăn cu un câine netrebnic”. „Nu te mira de aceasta, robule al lui Dumnezeu, pentru că tu ai covârşit pe Moise şi pe Ilie, pe Daniel şi pe Iov; ai covârşit pe Moise şi pe Ilie cu povestirea, pe Daniel cu învingerea fiarelor şi târâtoarelor, cărora le-ai astupat gura, iar pe Iov l-ai covârşit cu răbdarea ta, şi pentru aceea te vei numi mare la ceruri. Acum, sculându-te şi văzând lipsirea apei, degrab să pleci de aici şi să te duci în mănăstirile cele ce sunt mai aproape de lume. Eu voi fi cu tine şi voi mântui pe mulţi prin tine, zice Domnul Atotţiitorul”. Atunci Sfântul a răspuns diavolului, zicând: „Să şti că de nu va veni aici ajutătoarea mea cea întru toate, Născătoarea de Dumnezeu, şi vrednicul ajutător întru primejdiile mele, Arhiereul Nicolae, nu mă voi depărta de aici”. Diavolul, cum a auzit pomenirea numelui Născătoarei de Dumnezeu şi pururea Fecioarei Maria, şi al Sfântului Nicolae, îndată a pierit (Viețile Sfinților, 12 iunie).

 

(Minunile Maicii Domnului – preot Nicodim Mandita)

Niciun comentariu: